Juhokórejskej automobilke Hyundai klesol v prvom kvartáli čistý zisk o 2,4 percenta na 3,2 bilióna wonov (2,2 miliardy eur). Mohol za to slabší predaj na domácom trhu, naopak tržby zo zahraničia podporil vývoj výmenných kurzov.

Výsledky ale prekonali odhady analytikov, ktorí v ankete agentúry LSEG SmartEstimate čakali v priemere zisk tri bilióny wonov.

Výnosy sa za január až marec zvýšili o 7,6 percenta na 41 biliónov wonov. Dodávky vozidiel však klesli o 1,5 percenta na 1,007 milióna, keďže predaj v Južnej Kórei, ktorá je po Spojených štátoch druhým najväčším trhom automobilky, sa prepadol o 16 percent.

Spotrebitelia na domácom trhu bojujú s rastúcimi spotrebiteľskými cenami a slabou ekonomikou.

Hyundai koncom minulého mesiaca uviedla, že do troch rokov investuje 68 biliónov wonov do elektromobility. Viac ako polovica investícií pôjde na novú infraštruktúru pre výskum a vývoj a ďalej na montážne linky pre elektromobily. Ďalších 31,1 bilióna wonov je určených na výskum a vývoj v oblasti elektrických vozidiel.

Ďalšie dôležité správy

Hyundai Bayon 2024.
Neprehliadnite

Hyundai chystá masívne investície a do troch rokov prijme desaťtisíce zamestnancov