Motor bez paliva vytvára silu, „akú ľudstvo ešte nevidelo“: Bývalý inžinier NASA tvrdí, že tento koncept bude poháňať rakety ďalších tisíc rokov

Bývalý inžinier NASA vysvetľuje, že nový motor nepotrebuje palivo a dokáže raketu poháňať na základe úplne novej sily.

UFO
Zdroj: pixabay.com (Peter-Lomas)

Z času na čas sa objaví koncept, ktorý znie až príliš dobre na to, aby to bola pravda. Žiarivým príkladom je dnes už neslávny EmDrive, motor, ktorý by dokázal poháňať raketu bez akéhokoľvek paliva alebo zvuku.

Mnohí tento koncept odsúdili ako “falošnú vedu”, čo sa nakoniec ukázalo byť pravdivé. V testoch prelomový EmDrive pohorel na plnej čiare. Ako však informuje portál Futurism, objavil sa ďalší startup, ktorý sľubuje zdanlivo nemožné. Ide o spoločnosť Exodus Propulsion Technologies, za ktorou stojí bývalý inžinier NASA, Charles Buhler. Tento muž sa už v minulosti podieľal na niekoľkých veľkých projektoch, napríklad na vesmírnej stanici ISS, Hubblovom vesmírnom ďalekohľade a vesmírnych raketoplánoch.

Buhler tvrdí, že jeho nový systém pohonu funguje kompletne bez paliva a ide o technológiu, ktorá bude poháňať rôzne vozidlá a objekty nasledujúcich tisíc rokov. Hovorí, že jeho koncept motora je niečo, čo ľudstvo ešte nikdy nevidelo.

“Existujú pravidlá zahrňujúce konzerváciu energie, ktoré ak využijeme správne, vytvoríme sily, aké ľudstvo ešte nevidelo. Budú to tieto sily, ktoré budú ďalšie tisícročie poháňať naše technológie,” tvrdí Buhler.

Buhler pracoval na projektoch, ktoré predstavovali obrovské míľniky v ľudskej snahe preskúmavať vesmír. Aj napriek jeho kariére, si však nový koncept motora odniesol obrovskú vlnu kritiky.

Otázkou je, či ide o naozaj bláznivý koncept, alebo môže ísť tentokrát o niečo reálne. Buhler je expertom na elektrostatiku a ako sa vyjadril pre The Debrief, elektrostatika sa ukázala byť kľúčom k doteraz “nevídanej sile”. Grafy zachytávajúce testy od začiatku roka 2022 do novembra 2023 ukazujú výrazný progres tohto nového konceptu pohonu.

Kontroverzná technológia

Výskumníci dokázali vytvoriť dostatok sily na to, aby zariadenie vybavené týmto pohonom dokázalo prekonať gravitáciu Zeme. Musíme ale podotknúť, že toto zariadenie váži medzi 30 až 40 gramami nerátajúc nový pohon.

“Dúfame, že sa nám podarí našu technológiu demonštrovať nielen na Zemi, ale aj vo vesmíre. Snažíme sa na to zohnať dotácie,” vysvetľuje Buhler.

Vedec si je vedomý kontroverzie svojho objavu. Priznáva, že koncept motora sa javí porušovať veľa zákonov okolo energie, ktoré máme zaužívané a overené. Napriek tomu sa drží názoru, že nová sila, ktorá poháňa tento motor, je skutočná a nemožno ju popierať.

Zároveň však novú prírodnú silu bližšie nepopisuje. Tvrdí, že jej povahu musia preskúmať vedci múdrejší, než je on sám. V tomto prípade je na mieste byť skeptický, no Buhler a jeho startup plánujú svoj koncept verejne demonštrovať. Ak by sa skutočne ukázalo, že môžeme poháňať kozmické rakety bez paliva, tento objav by nám otvoril celú Slnečnú sústavu a eventuálne aj vesmír.

Komentáre