Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Nissan X-Trail e-Power 2WD 204 k N-Connecta – Spochybňuje Európsku komisiu

Nissan X-Trail s pohonom e-Power spochybňuje opodstatnenosť tlaku na elektromobilitu.

Do elektromobility sa nasypalo toľko peňazí a toľko politikov si na nej postavilo svoje „bytie“, že keď sa nič mimoriadne nestane, tak nás ten vlak prevalcuje. Nepomôže ani to, že si na to mnohí vylámu zuby. Samozrejme, za výdatne a neutíchajúcej, ba až za neustále silnejúcej „pomoci“ spomínaných politikov, ktorí to nemajú v hlave v poriadku. To, že násilný tlak na elektromobilitu nemá veľa spoločného so zdravým rozumom, dokazuje aj Nissan X-Trail s pohonom e-Power. Jednoducho je geniálny, viac nepotrebujete.

Do maximálnej miery využíva teóriu, ktorá sa vyučuje na vysokých školách zameraných na automobily, resp. motory. Je preplňovaný turbodúchadlom a pre čo najefektívnejšiu prácu v širokom pásme má variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov, čo nie je v podstate nič výnimočné. Okrem toho má priame aj nepriame vstrekovanie, čo je vzhľadom na vyššiu cenu už celkom výnimočné. Avšak absolútne výnimočné je, že má aj variabilný kompresný pomer, ktorý taktiež vychádza z teórie činnosti spaľovacieho motora. Skrátka motor je maximálne efektívny.

A aby toho nebolo málo, tak slúži výhradne na pohon generátora, ktorý vyrába elektrickú energiu pre elektromotor a akumulátor. Preto pracuje v oveľa užšom pracovnom spektre ako bežný benzínový motor. A z toho plynie ďalšie zlepšenie efektivity. Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, celotýždňový test som uzavrel s priemernou spotrebou 7,1 l/100 a aj to je vzhľadom na veľkosť auta, viac krátkych trás ako obvykle a jazdný štýl, pri ktorom som sa nijako neobmedzoval, super hodnota, ale najúspornejšia trasa bola za 3,8 l/100 km.

To však nie je všetko. Systém funguje hladko, reakcie na plyn sú výborné. Bodaj by aj nie, keď kolesá poháňa vždy elektromotor a ten nemá turbodieru ani si nemusí nechávať schvaľovať rast výkonu lambda sondou. 204 koní v spojení s 330 Nm prepožičiavajú Nissanu veľmi dobrú dynamiku. Motor je navyše taký tichý, že ani po studenom rannom štarte pri teplotách pod bodom mrazu o ňom neviete. Nieto ešteže má tri valce. Naozaj je taký tichý a bez najmenších vibrácií. Počujete ho len pri jazde po diaľnici a pri silnejšej akcelerácii, v bežných podmienkach vôbec nie.

A teraz otázka za sto bodov: koľko stojí takáto technologická bomba? V základnej výbave by ste za ňu dali 37 990 eur, v nami testovanej výbave N-Connecta 42 590 eur a spolu s príplatkovými prvkami stojí 46 640 eur. Osobne by som si priplatil za verziu s pohonom všetkých štyroch kolies e-4ORCE, ktorá je síce o 2 000 eur drahšia, no stále by som bol pod psychologickou hranicou 50 000 eur.

Stručne

Čo treba uznať

  • Vynikajúci hnací systém e-Power.

Čo nám chýbalo

  • Reálne? Absolútne nič.

Čo nás prekvapilo

  • Auto má funkciu e-Pedal, na ktorú sme si zvykli pri elektromobiloch.

Nissan X-Trail e-Power 2WD 204 k N-Connecta

Cena (základ/test)                                         32 990/46 640 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

na elektrický systém 5 rokov alebo 100 000 km

 

Motor

  • Preplňovaný zážihový R3/12V + HEV, zdvihový objem valcov 1 497 cm3, max. výkon 116 kW (158 k) pri 4 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 2 400 ot.min-1. Predný elektromotor: synchrónny s permanentným magnetom, max. výkon 150 kW (204 k), max. krútiaci moment 330 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 150 kW (204 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment 330 Nm. Emisie CO2 131 – 141 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,0 s, vmax=170 km/h, spotreba WLTP/test 5,8 – 6,2/7,1 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 2×
  • USB-C – 2×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 575 dm3

Test: Nissan Qashqai E-Power – Láme mýty

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov