1.2.2023 16:00 | Správy

Bolt obmedzí možnosť obťažovania zákazníkov šoférmi. Zaviedol dlho očakávanú novinku

Zdroj: istock

Ďalšia z noviniek zvýši bezpečnosť klienta i vodiča aj počas samotnej jazdy.

  • Bolt zaviedol anonymizáciu telefónnych čísel.
  • Vodič s cestujúcim si stále môžu zavolať, vzájomne však nebudú poznať svoje kontaktné údaje.
  • Nové tlačidlo „Pomoc v núdzi“ umožňuje upozorniť bezpečnostný tím a kontaktovať linku 112.
  • V prípade núdze ho môžu použiť aj samotní vodiči.

Prevádzkovateľ aplikácie Bolt pre privolanie si odvozu spustil tento týždeň novinky, ktoré majú priniesť vyššiu bezpečnosť cestujúcich. Patrí k nim hlavne maskovanie telefónnych čísel a núdzové tlačidlo.

Doposiaľ sa používatelia aplikácie navzájom mohli kontaktovať buď priamo cez aplikáciu (formou chatu alebo hovoru) alebo štandardným telefonickým hovorom. Dnes je už druhá možnosť minulosťou.

„Vodič s cestujúcim si síce budú môcť zavolať, ale telefonický hovor prebehne cez telefónnu bránu a jeho účastníci si navzájom neuvidia svoje telefónne čísla. Jediný údaj, ktorý teda vodič o cestujúcom bude mať, je jeho krstné meno,“ popisuje zmenu regionálny manažér Boltu pre Slovensko Eduard Suchánek.

Čítajte aj Vodič Boltu v Košiciach púšťal zákazníčke porno. Teraz ho vyšetruje polícia

Ďalšou zmenou je, že zdieľanie podrobností o jazde má od tohto týždňa k dispozícii i partnerský vodič. Funkcia slúži na zdieľanie polohy vozidla na mape s blízkou osobou.

Nové tlačidlo „Pomoc v núdzi“ umožňuje rýchlo a diskrétne upozorniť bezpečnostný tím a tiež kontaktovať tiesňovú linku priamo z aplikácie Bolt.

„Podobné SOS tlačidlo je sprístupnené aj pre partnerských vodičov, ktorí ho budú môcť rovnako v prípade núdze využiť, ich hovor bude tiež priamo presmerovaný na číslo 112,“ uvádza spoločnosť.

Čakalo sa roky

Pripomeňme, že o anonymizácii telefónneho čísla sa hovorilo v súvislosti s Boltom (toho času ešte pod názvom Taxify) už pred štyrmi rokmi. Novinárka Zuzana Kovačič Hanzelová vtedy upozornila, že niektorí vodiči zneužili viditeľnosť kontaktných údajov na posielanie SMS správ zákazníčkam s návrhmi na stretnutie. Používatelia pritom videli telefónne číslo aj 24 hodín po absolvovaní jazdy.

Jeden z vodičov pre Živé.sk vtedy povedal, že ide o dlhodobo neriešený funkčný nedostatok, na ktorý bolo vedenie prevádzkovateľa už dávno upozorňované, no nevenovala sa mu patričná pozornosť. Niekedy boli podľa neho „obeťami“ aj samotní šoféri. Konkrétne spomenul príklad neskorého nočného hovoru s nadávkami či koketné správanie zákazníčok.

Lokálny manažér firmy vtedy reagoval, že preverujú možnosti, ako službu spraviť ešte bezpečnejšou. „Neberieme to na ľahkú váhu. Chceme optimálne riešenie,“ sľuboval.

K úprave došlo napokon až teraz, po medializácii ďalších prípadov, na ktoré v ostatných mesiacoch upozornila opäť Kovačič Hanzelová.

Jednou z aktuálne popisovaných udalostí bola nepríjemná skúsenosť mladej Košičanky z konca roka 2022. Napriek vopred určenej trase vodič zastavil na úplne inom mieste a klientke mal púšťať pornografické materiály. Keď sa dotyčná dostala z vozidla von, kontaktovala políciu a taktiež prevádzkovateľa aplikácie. Ten bezprostredne reagoval dočasným suspendovaním vodiča.