Začali práce na razení tunela Okruhliak. Hotový by mal byť v roku 2027

Tunel sa bude raziť v nepretržitej prevádzke 24 hodín denne, 7 dní v týždni.

24.04.2024 20:00
foto-okruhliak Foto:
Tunel Okruhliak je v poradí tretím tunelom na diaľničnej infraštruktúre v okolí Prešova.
debata

Národná diaľničná spoločnosť včera (v utorok 23. apríla 2024) slávnostne zahájila raziace práce na 1,8 km dlhom tuneli Okruhliak, ktorý je súčasťou rýchlostnej cesty R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa. Tunel Okruhliak je v poradí tretím tunelom na diaľničnej infraštruktúre v okolí tretieho najväčšieho slovenského mesta Prešov.

„Predpoklad ukončenia stavby je takmer štyri roky od začiatku, takže dúfajme, že aj tento termín bude dodržaný, respektíve dúfame, že do užívania bude odovzdaná stavba skôr,“ uviedol minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD). Termín dokončenia predmetného úseku R4 je podľa neho v septembri 2027. Zmluvná cena je približne 337 miliónov eur bez DPH.

Tunel Okruhliak bude razený z oboch portálov, cyklickým spôsobom razenia. Raziť sa bude v nepretržitej prevádzke 24 hodín denne, 7 dní v týždni. Celkovo bude zapojených do procesu razenia približne 180 technických pracovníkov a tunelárov.

ELEKTRICKE AUTO ROKA prispevok na IG Dávame do pozornosti Hlasujte a vyhrajte v čitateľskej ankete ELEKTRICKÉ AUTO ROKA skvelé ceny!

V celom koridore tunela Okruhliak je horninový masív s výskytom ílu, ílovcov, siltovcov a pieskovcov. Pri raziacich prácach sa očakáva vlhké až mokré prostredie, avšak s postupom prác bude výdatnosť prítokov znižovaná.

V okolí tunela Okruhliak boli pred zahájením razenia zrealizované hrubé terénne úpravy, odkop etáže stavebnej jamy a nad obidvomi tunelovými rúrami bol vybudovaný aj mikropilótový dáždnik.

V rámci výstavby boli ukončené prieskumy, výrub stromov, ale aj odhumusovanie záberov stavby a provizórne premostenie rieky Sekčov. Okrem toho prebieha zakladanie a realizácia štrkových vibrostĺpov. Ukončené sú preložky inžinierskych sietí, vrátane preložiek vodovodov, vzdušného vedenia vysokého napätia, plynovodov či telekomunikačných sietí. Na mostných objektoch bolo zrealizované spevnenie plošín na základoch, pilóty, výkop sedimentačných jám, vŕtanie a betonáž veľkopriemero­vých pilót.

R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa v číslach

Úsek na stavbe R4 Prešov – severný obchvat, II. etapa bude dlhý 10,2 km. Pozostáva zo 157 stavebných objektov, 12 mostov, 6 protihlukových stien s celkovou dĺžkou 3 683 m. Súčasťou budovaného úseku je tunel Okruhliak s dĺžkou 1 800 m a jedna mimoúrovňová križovatka Kapušany. Tento úsek ušetrí motoristom v priemere 7 minút, predpokladaná intenzita dopravy by mala byť na úrovni takmer 13-tisíc vozidiel za 24 hodín.

debata chyba
Viac na túto tému: #rýchlostná cesta R4 #severný obchvat Prešova #tunel Okruhliak
Články podľa značiek