Google je už takmer dve dekády pokladaný za nezastaviteľnú silu vo svete online prehliadačov a digitálnej reklamy. Zdá sa však, že je aktuálne zraniteľnejší, ako kedykoľvek predtým. Ohrozuje ho totiž prudký pokrok v oblasti umelej inteligencie. Na tému upozornil portál Interesting Engineering.

ChatGPT vydesil expertov

Dôkazom prudkého rozmachu umelej inteligencie je aj nedávna senzácia, ktorú okolo seba vytvorila populárny online bot ChatGPT, vytvorený spoločnosťou OpenAI, ktorej spoluzakladateľom je aj Elon Musk.

Okrem toho, že ti tento nástroj dokáže pomôcť s referátom alebo diplomovkou v slovenčine, má reálny prínos pre výskum v oblasti ľudského zdravia. Vždy sa však nájdu aj „špekulanti“, ktorí túto voľne dostupnú službu využívajú na tvorbu malvéru, škodlivého softvéru a ChatGPT je v tom prekvapivo dobrý.

ChatGPT zažil svoj debut koncom minulého roka a aj keď ako prvé zaujali jeho neuveriteľné komunikačné vlastnosti a schopnosť pochopiť, čo sa od neho žiada, aktuálne svojim spôsobom naháňa strach spoločnosti Google.

Nahradí umelá inteligencia Google?

Podľa Paula Buchheita, počítačového inžiniera, ktorý vytvoril Gmail, totiž umelá inteligencia vyradí vyhľadávač Google z hry. Buchheit sa navyše nazdáva, že Google zostávajú nanajvýš dva roky pred jeho úplným koncom.

Simon/Pixabay

Obľúbený vyhľadávač totiž bude nahradený umelou inteligenciou, ktorá používateľom poskytne omnoho jednoduchšie a konkrétnejšie odpovede a nie len odkazy na indexované stránky.

Ako upresňuje portál Tekedia, podľa Buchheita by to mohlo vyzerať približne tak, že celý vyhľadávač bude nahradený umelou inteligenciou, ktorá automaticky dokáže doplniť zadávané myšlienky a otázky, pričom okamžite poskytne najlepšiu odpoveď, či už v podobe webovej stránky, alebo produktu.

Inžinier tiež upozorňuje, že aj keby Google dokázal na svoje produkty nasadiť svoju vlastnú AI, aj tak príde o svoju najcennejšiu časť svojho podnikania. Inými slovami, vyhľadávač Google tak či onak zanikne.

Spoločnosť totiž vybudovala svoje podnikanie z väčšej časti práve na tomto úspešnom produkte, ktorý v blízkej budúcnosti môže čeliť kríze. AI totiž pravdepodobne dokáže eliminovať jeho potrebu, a teda aj výsledky vyhľadávania a reklamy, na ktorých spoločnosť Google získava značnú časť svojich financií.

Google totiž účtuje inzerentom poplatok za zobrazenie ich produktov a služieb hneď vedľa výsledkov vyhľadávania. Za zmienku stojí aj fakt, že v roku 2021 dosiahli tržby spoločnosti viac ako 250 miliárd dolárov, čo je najviac v takmer 25-ročnej histórii.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú