Chýba nám more, nemáme klasické pláže, ani púšte, takže dunovky si v našich končinách pochopiteľne nikdy nemohli nájsť toľko priaznivcov, ako napríklad v USA či iných prímorských štátoch, práve na týchto miestach ale mnohí vnímajú plážové buginy ako kult.

Jeho zakladateľom je práve nedávno zosnulý Bruce Meyers a je úžasné, že jeho odkaz i firma stále žijú. Presnejšie povedané, práve nabrali druhý dych.

Bruce totiž pred smrťou stihol predať svoju firmu spoločnosti Trousdale Ventures, ktorá si na pozíciu generálneho riaditeľa manufaktúry najala Freemana Thomasa. Jeho meno vám možno nič nehovorí, je to však bývalý dizajnér značiek Porsche, DaimlerChrysler, Ford či VW. A je nutné dodať, že dosť šikovný a má (takpovediac) „blízko k téme“.

Thomas je totiž autorom štúdie Volkswagen Concept One z roku 1994, z ktorého sa neskôr vyvinul novodobý Beetle. A aby sa kruh uzavrel, mali by sme dodať, že pôvodné buginy Meyers Manx boli poháňané plochými benzínovými štvorvalcami zo starých Chrobákov.

Nový šéf Meyersu je autorom návrhu štúdie VW Concept One. Jeho prácu ovplyvnil aj Bruce Meyers.

Noví majitelia popisujú novinku ako model Manx 2.0 a je zjavné, že sa hlásia k pôvodnému odkazu. Zatiaľ nie je jasné, či má vozidlo opäť laminátovú karosériu, ale s výnimkou prepracovaného interiéru je celkom náročné odlíšiť „dvojku“ od pôvodných modelov.

Prečo to tak je, asi lepšie popíše Freeman Thomas: „Vyrástol som na plážach južnej Kalifornie, obklopený jedinečnou a kreatívnou kultúrou. Potom, ako sa mi podarilo stať sa dizajnérom, filozofia Brucea Meyersa sa pre mňa stala obrovskou inšpiráciou a som si istý, že nie som sám, kto mu poďakoval, že do vtedajšej automobilovej scény vložil obrovskú dávku vzrušujúcej kreativity.“

Ak to chápeme správne, Thomas skrátka považoval za najrozumnejšie nezasahovať príliš do pôvodných tvarov a musíme uznať, že Manx 2.0 je asi to najlepšie vyzerajúce retro, ktoré sme v poslednej dobe videli.

Jeho techniku zatiaľ veľmi nepoznáme. Verejná svetová premiéra ale prebehne už čoskoro, v rámci Monterey Car Week v Kalifornii, ktorý trvá od 12. do 21. augusta. Autori novodobej dunovky prezradili, že Manx by mal zvládnuť zrýchlenie z miesta na 60 míľ za hodinu (97 km/h) za 4,5 sekundy a dostane batérie s kapacitou 20 alebo 40 kWh. V závislosti na veľkosti akumulátora má byť pohotovostná hmotnosť buginy 680 až 750 kg a dojazd predbežne vychádza na 240, respektíve 480 kilometrov.

Termín spustenia sériovej výroby tiež nepoznáme, ale firma už oznámila, že v roku 2023 postaví 50 testovacích prototypov. Ak pôjde všetko podľa plánu a bude záujem, kusovej produkcii nebude nič stáť v ceste.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Meyers