Audi je posledná automobilka z nemeckej prémiovej trojice, ktorá ešte nemá elektrickú verziu svojej vlajkovej lode. Ako však informoval portál Autocar, elektrická Audi A8 je už za rohom a dizajnovo sa bude veľmi podobať na futuristický koncept Audi Grandsphere.

Ako prvý prišiel s vlajkovým elektrickým sedanom na trh Mercedes. Model EQS sme testovali viackrát a vo finále sme dospeli k záveru, že elektrická verzia sa z pohľadu zadných sedadiel nechytá na klasickú spaľovaciu triedu S.

Na to prišlo BMW so svojim modelom i7, ktorý predčil svojho spaľovacieho predchodcu vo všetkých smeroch a miesto na zadnom sedadle vpravo je, aj vďaka obrovskej obrazovke, skutočne „kráľovské“.

Audi

Posledná z trojice, ktorý ešte stále môže ohromiť, je Audi. Model Audi A8 e-tron by mal prísť na trh v roku 2024 a ako prezradil šéfdizajnér Marc Lichte, produkčná verzia bude dizajnovo veľmi blízka konceptu Grandsphere.

Vlajkový elektromobil so všetkým čo k tomu patrí

Marc uviedol, že nová elektrická vlajková loď nebude s konceptom totožná 1:1, ale údajne k tomu bude veľmi blízko. Môžeme sa preto detailnejšie pozrieť na to, ako koncept Grandsphere vyzerá a aké dizajnové riešenia prináša.

Audi

Tvar karosérie nie je úplne typický „sedanový“. Zadná časť strechy je pretiahnutá smerom dozadu a auto skôr tvarmi pripomína Citroën C5 X, ktorý automobilka nazvala ako hybrid medzi sedanom, SUV a kombi.

Vieme si teda predstaviť, že by takýto tvar karosérie automobilka preniesla aj na produkčný model. Predná maska a predné svetlomety sú takisto dizajnovo pekné a „uveriteľné“, čiže aj túto časť zrejme uvidíme v produkčnej Audi A8 e-tron.

Audi

Spätné kamery miesto klasických zrkadiel používa Audi už od modelu e-tron SUV a pri novej vlajkovej lodi budú zrejme štandardnom. Pomerne netradične je riešené otváranie dverí, pričom predné a zadné dvere sa otvárajú protichodne.

V automobilovom priemysle nejde o žiadnu novinku, takémuto riešeniu pristúpila napríklad aj Mazda so svojou novou MX-30. Nejde teda o úplne štandardné riešenie, no Audi by sa ním určite odlíšilo od konkurencie. Nie vždy je prijaté práve kladne, ale k limuzíne tohto typu by sedelo.

Koncept Audi Grandsphere, z ktorého bude vychádzať elektrická Audi A8

V interiéri bude zmien zrejme viac

Určite viac zmien však nastane v produkčnej verzii oproti konceptu v interiéri auta. Kokpit Audi Grandsphere je totiž prispôsobený autonómnej jazde, avšak vodič vie v prípade potreby šoférovať vozidlo aj sám.

Audi

Prístrojová doska a celkovo interiér ale ponúka až príliš futuristické riešenia, ktoré by sa dnes do produkčnej verzie pretavovali len ťažko.

Nová elektrická vlajková loď bude postavená na prémiovej platforme PPE, ktorú Audi vyvíja spolu s Porsche. Koncept pritom disponuje batériou s kapacitou 120 kWh a elektromotormi s kombinovaným výkonom 710 koní.

800 V architektúra umožní nabíjanie výkonom až 270 kW a vďaka skvelej aerodynamike dokáže koncept prejsť na jedno nabitie fantastických 750 km. Ak by sa takéto technické špecifikácie dostali aj do produkčnej Audi A8, bez pochýb by šlo o najlepší vlajkový sedan spomedzi nemeckej prémiovej trojičky.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú