Muskov biznis model so sieťou X: Zarábať na šírení nenávisti a toxického obsahu
Sociálna sieť zobrazuje reklamu spolu s nenávistnými príspevkami, ktorým zvyšuje dosah.
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Sociálna sieť X – predtým známa ako Twitter – zarába na šírení nenávisti a toxického obsahu. Uvádza to správa neziskovej organizácie Center for Countering Digital Hate (Centrum pre boj s digitálnou nenávisťou), ktorá vyšla minulý týždeň.
Report sledoval 10 prémiových účtov, ktoré po útoku teroristov z Hamasu zo 7. októbra 2023 pravidelne šíria nenávisť proti židom a moslimom.
Algoritmy spoločnosti zámerne zvyšovali viditeľnosť a dosah takýchto príspevkov. Účty, ktoré tvorili kontroverzný obsah, platforma odmeňovala nárastom sledovateľov aj zvýšenými príjmami, keďže vedľa nenávistných prejavov umiestňovala reklamu.