Denník N

Muskov biznis model so sieťou X: Zarábať na šírení nenávisti a toxického obsahu

Elon Musk, majiteľ sociálnej siete X. Foto – TASR/AP
Elon Musk, majiteľ sociálnej siete X. Foto – TASR/AP

Sociálna sieť zobrazuje reklamu spolu s nenávistnými príspevkami, ktorým zvyšuje dosah.

➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.

Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.

Sociálna sieť X – predtým známa ako Twitter – zarába na šírení nenávisti a toxického obsahu. Uvádza to správa neziskovej organizácie Center for Countering Digital Hate (Centrum pre boj s digitálnou nenávisťou), ktorá vyšla minulý týždeň.

Report sledoval 10 prémiových účtov, ktoré po útoku teroristov z Hamasu zo 7. októbra 2023 pravidelne šíria nenávisť proti židom a moslimom.

Algoritmy spoločnosti zámerne zvyšovali viditeľnosť a dosah takýchto príspevkov. Účty, ktoré tvorili kontroverzný obsah, platforma odmeňovala nárastom sledovateľov aj zvýšenými príjmami, keďže vedľa nenávistných prejavov umiestňovala reklamu.

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Denníka N.

Hoaxy a propaganda

Technológie

Veda

Teraz najčítanejšie