Porsche je najnovšie automobilkou, ktorá zmenila svoj emblém, aj keď by ste museli byť veľkým detailistom a fanúšikom značky, aby ste rozpoznali rozdiely. Zmena je diskrétna, ale spoločnosť uvádza, že vytvorenie novej verzie slávneho erbu trvalo tri roky.

Výročie 75 rokov športových áut Porsche bolo pre nás príležitosťou prepracovať túto ochrannú známku,“ hovorí Michael Mauer, viceprezident Style Porsche. „Vďaka čistejšiemu a najmodernejšiemu prevedeniu rafinovaný erb vyjadruje charakter Porsche. Reinterpretovali sme historické charakteristiky a skombinovali sme ich s inovatívnymi dizajnovými prvkami, ako je voštinová štruktúra a brúsený kov. Výsledkom je esteticky ambiciózny oblúk, ktorý spája históriu a budúcnosť značky.“

Porsche modernizovalo svoj emblém.
Zdroj: Porsche AG

Napriek množstvu úprav je erb Porsche stále okamžite rozpoznateľný. To je dôležitý aspekt, pretože ide o jednu z najznámejších značiek na svete. S láskou venovanou detailom počas trojročného procesu spolupracoval Joachim Paetzel, špecialista na farby a čalúnenie v Style Porsche, s kolegami z dizajnu a marketingovými expertmi na starostlivej modernizácii ikonického loga.

"Časový faktor je veľmi dôležitý v procese dozrievania, ako je tento," opisuje Paetzel iteratívny postup navrhovania. „Ochranná známka nie je navrhnutá 'z manžety' v priebehu niekoľkých dní. Musíte sa k tomu vracať znova a znova, niekedy v dlhších intervaloch. Druhý alebo tretí pohľad vám môže odhaliť veci, ktoré chcete optimalizovať, až nakoniec dosiahne harmonický, prirodzený efekt. Až potom môžete so zadosťučinením povedať: ,Presne takto to musí byť!'“

Pre dizajnérov bolo tiež dôležité, aby presne zodpovedali 2D a 3D verziám. Ochranná známka nie je zažitá len vo svojej fyzickej podobe na karosérii a v interiéri športového vozidla. Musí byť účinná aj v rámci identity značky v komunikácii alebo v predajných miestach. Zavedenie začne koncom roka 2023.

Článok pokračuje na ďalšej strane.