Na starú dobrú dilemu motoristov sme už v dnešnej elektro dobe aj zabudli. Aj dnes je však aktuálna. “Kúpiť benzín, či diesel?”, to sa ešte stále pýta veľa ľudí predtým, ako zainvestujú do automobilu. Odpoveď rozhodne nie je jasná. Závisí od viacerých faktorov. Auto Bild pre vás porovnal 10 dvojíc vozidiel z totožných modelových radov. 

Rozhodujúce neboli len jazdné vlastnosti automobilov či nebodaj ich jazdná efektivita. Ani náhodou. Zohľadňovali sa aj celkové životné náklady na daný automobil, od prvotnej investície cez servis či poistenie až po následný predaj a zostatkovú hodnotu pri ňom. Rozhodovanie o víťazoch teda nebolo len emocionálne, ale aj racionálne.

BMW radu 5

BMW radu 5.
Zdroj: Auto Bild

Diesel

Dvojlitrový štvorvalec s výkonom 140 kW (190 k) je častou naftovou voľbou v prípade radu 5. Je lacný a efektívny. Navyše v súčasnosti ponúka špičkovú kultúru chodu vďaka 48V mild-hybridu, ktorý mu pomáha pri rozbehoch. Tento naftiak jazdí “za facku”, ale keď treba, vie potiahnuť.

Benzín

Benzínový štvorvalec s totožným zdvihovým objemom je ako gazela v najlepších rokoch života. Silný a vytrvalý. Jeho kultúra chodu je špičková a porovnávať jeho zvuk s naftiakom je úplne zbytočné. Je na úplne inej úrovni a znie naozaj dobre.

Rozhodnutie: Vyberte si diesel

Keď začnete porovnávať čísla, je čoraz jasnejšie, že v prípade radu 5 je rozumnejšie siahnuť po naftiaku. Diesel šprintuje na stovku v priebehu 7,2 sekundy, benzín potrebuje až 7,9 sekundy. Pri lepšej dynamike je navyše úspornejší, počas testu spotreby sme mu namerali apetít na úrovni 6,4 l/100km. Na totožnej trase benzín jazdil za 7,7 l/100 km. 

Pri špičkovom bavorskom sedane s perfektným podvozkom naftiakom chybu neurobíte. Je technologicky na vysokej úrovni, dá sa o ňom hovoriť ako o akomsi suverénovi a jednom z najdokonalejších naftových štvorvalcoch vôbec.

Priemerné prevádzkové náklady pri naftovom motore Auto Bild vypočítal na 78 centov na kilometer.