Impozantný vzhľad s mohutnými ľadvinkami vo veľmi vzpriamenej prednej časti, ktorá je opatrená osvetleným rámom, aby ste ju naozaj neprehliadli, podčiarkuje dvojfarebná karoséria s predĺženou bočnou líniou (rázvor 3,22 metra). Na ulici pôsobí celý veľmi pôsobivý súbor harmonickejšie a menej chvastavo, ako by sa mohlo zdať z fotografií.

BMW radu 7 má aj nový volant, zakrivený prístrojový displej a prehľadné ovládacie prvky systému iDrive.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Na palube je skvelé divadlo, a to nielen v prenesenom zmysle slova. Vrcholom je 31,3-palcový dotykový displej s 8K rozlíšením (TheatreScreen) pred zadnými sedadlami, ktorý sa vysúva spod zaskleného a farebne podsvieteného stropu (SkyLounge). Systém funguje s Amazon Fire, ale cez kábel prehrá aj videá, hry a hudbu. Na prednom centrálnom displeji sme dokonca pozerali YouTube, keď auto stálo. Všetko znie lepšie s priestorovým systémom Bowers & Wilkins s 36 reproduktormi a výkonom 1 965 wattov. Pre úplný pôžitok odporúčame Executive Lounge (11 711 eur) – kreslo s ležadlovou úpravou za sedadlom spolujazdca.

Vzadu sa hlboko do vysokého veka kufra tiahnu dlhé zadné svetlá v tvare písmena L.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Na ovládanie zabudovaného infotainmentu, telefonovania na zadných sedadlách, polohy sedadla a osvetlenia interiéru slúžia 5,5-palcové dotykové ovládače zabudované do zadných dverí. Vyzerajú ako zabudnuté smartfóny.

Viac fotografií nájdete v galérii

Mildhybridný systém (220 kW/299 koní) sa skladá z radového naftového šesťvalca (210 kW/286 koní) a elektromotora (13 kW/18 koní), ktoré silu posielajú cez 8-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic Sport na všetky štyri kolesá (xDrive).

Luxusné sedadlá, ale hoci je na palube veľa ušľachtilých materiálov, sedadlá sú potiahnuté len textilom. Možno je to nejaký ekologický odkaz.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Vzhľadom na veľkosť a hmotnosť si človek sotva trúfne písať, že je živý a obratný, ale na požiadanie sa dodáva natáčanie zadných kolies Integral Active Steering a systém Execu­tive Drive Pro s upravenými aktívnymi skrutnými stabilizátormi, čo obratnosť výrazne podporuje. A zrýchlenie na stovku za 6,3 sekundy je skôr športové ako limuzínové. Iste, v porovnaní s elektrickým modelom i7 je diesel trochu pomalší, menej pružný, ale neprekonateľný v dojazde. Rozdiel je aj v hlučnosti, ale kabína je skutočne výborne odhlučnená, takže radový šesťvalec nevyrušuje. Ak sme si už zvykli na rýchly nábeh mamutieho krútiaceho momentu v i7, 740d sa nám bude zdať trochu rozvláčne a preťažené (2 255 kg). Hoci jeho povahe asi najlepšie zodpovedá opis: uvoľnené pre svižné kĺzanie s hladkým odpružením a celkovo vynikajúcim komfortom.

Nová, v poradí už siedma generácia BMW radu 7 zosobňuje moderný štýl. Celková dĺžka narástla o 130 mm na 5 391 milimetrov, s 1 950 milimetrami je o 48 milimetrov širšie ako jeho predchodca a zároveň aj o 51 milimetrov vyššie (1 544 milimetrov).
Zdroj: BMW

Palubovka má pod jedným krycím sklom zakriveným smerom k vodičovi 12,3-palcovú digitálnu prístrojovú dosku a 14,9- palcovú stredovú obrazovku. Novinkou je jemne podsvietený ovládací panel na stredovej konzole, ako aj nový tvar voliča prevodovky.

Keď sa aktivuje tlačidlo M Sport Boost, podvozok a pohon sa nakonfigurujú pre poskytnutie maximálnej dynamiky. Toto tlačidlo vám dáva krídla.
Zdroj: ROBO HUBAČ

Cena novej sedmičky sa začína na 114 750 eurách, ale s príplatkami rýchlo letí hore. V našom prípade sa zastavila na 171 286 eurách, a to aj vďaka koži merino a kašmíru.

motor a pohonný systém BMW 740d xDrive
Usporiadanie a počet valcov radový šesťvalec bi-turbo + elektromotor
Zdvihový objem 2 993 cm3
Max. výkon 220 kW / 299 k
pri otáčkach 4 400/min
Max. krútiaci moment 670 Nm
pri otáčkach 1 750 - 3 000/min
Palivo dieselový motor
Pohon všetky kolesá
Prevodovka 8-stupňová automatická
rozmery, hmotnosti a objemy BMW 740d xDrive
Dĺžka 5 392 mm
Šírka 1 950 mm
Výška 1 544 mm
Rázvor náprav 3 215 mm
Pohotovostná hmotnosť 2 255 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) 2 255 kg
Užitočná hmotnosť 640 kg
Celková hmotnosť 2 895 kg
Objem batožinového priestoru 540 l
Objem palivovej nádrže 74 l
jazdné výkony BMW 740d xDrive
Max. rýchlosť 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,8 s
spotreba BMW 740d xDrive
Kombinovaná - normovaná 5,9 - 6,9 l/100 km
emisie BMW 740d xDrive
Emisie CO2 157 - 182 g/km
Emisná norma Euro 6d-ISC-FCM (WLTP) 36AP-AR
aktuálne cenníkové ceny s dph BMW 740d xDrive
Základná cena modelu od 114 750 €
Cena testovaného exemplára 171 286 €
Usporiadanie a počet valcov
BMW 740d xDrive radový šesťvalec bi-turbo + elektromotor
Zdvihový objem
BMW 740d xDrive 2 993 cm3
Max. výkon
BMW 740d xDrive 220 kW / 299 k
pri otáčkach
BMW 740d xDrive 4 400/min
Max. krútiaci moment
BMW 740d xDrive 670 Nm
pri otáčkach
BMW 740d xDrive 1 750 - 3 000/min
Palivo
BMW 740d xDrive dieselový motor
Pohon
BMW 740d xDrive všetky kolesá
Prevodovka
BMW 740d xDrive 8-stupňová automatická
Dĺžka
BMW 740d xDrive 5 392 mm
Šírka
BMW 740d xDrive 1 950 mm
Výška
BMW 740d xDrive 1 544 mm
Rázvor náprav
BMW 740d xDrive 3 215 mm
Pohotovostná hmotnosť
BMW 740d xDrive 2 255 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
BMW 740d xDrive 2 255 kg
Užitočná hmotnosť
BMW 740d xDrive 640 kg
Celková hmotnosť
BMW 740d xDrive 2 895 kg
Objem batožinového priestoru
BMW 740d xDrive 540 l
Objem palivovej nádrže
BMW 740d xDrive 74 l
Max. rýchlosť
BMW 740d xDrive 250 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
BMW 740d xDrive 5,8 s
Kombinovaná - normovaná
BMW 740d xDrive 5,9 - 6,9 l/100 km
Emisie CO2
BMW 740d xDrive 157 - 182 g/km
Emisná norma
BMW 740d xDrive Euro 6d-ISC-FCM (WLTP) 36AP-AR
Základná cena modelu
BMW 740d xDrive od 114 750 €
Cena testovaného exemplára
BMW 740d xDrive 171 286 €