Impozantný vzhľad s mohutnými ľadvinkami vo veľmi vzpriamenej prednej časti, ktorá je opatrená osvetleným rámom, aby ste ju naozaj neprehliadli, podčiarkuje dvojfarebná karoséria s predĺženou bočnou líniou (rázvor 3,22 metra). Na ulici pôsobí celý veľmi pôsobivý súbor harmonickejšie a menej chvastavo, ako by sa mohlo zdať z fotografií.
Na palube je skvelé divadlo, a to nielen v prenesenom zmysle slova. Vrcholom je 31,3-palcový dotykový displej s 8K rozlíšením (TheatreScreen) pred zadnými sedadlami, ktorý sa vysúva spod zaskleného a farebne podsvieteného stropu (SkyLounge). Systém funguje s Amazon Fire, ale cez kábel prehrá aj videá, hry a hudbu. Na prednom centrálnom displeji sme dokonca pozerali YouTube, keď auto stálo. Všetko znie lepšie s priestorovým systémom Bowers & Wilkins s 36 reproduktormi a výkonom 1 965 wattov. Pre úplný pôžitok odporúčame Executive Lounge (11 711 eur) – kreslo s ležadlovou úpravou za sedadlom spolujazdca.
Na ovládanie zabudovaného infotainmentu, telefonovania na zadných sedadlách, polohy sedadla a osvetlenia interiéru slúžia 5,5-palcové dotykové ovládače zabudované do zadných dverí. Vyzerajú ako zabudnuté smartfóny.
Viac fotografií nájdete v galérii
Mildhybridný systém (220 kW/299 koní) sa skladá z radového naftového šesťvalca (210 kW/286 koní) a elektromotora (13 kW/18 koní), ktoré silu posielajú cez 8-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic Sport na všetky štyri kolesá (xDrive).
Vzhľadom na veľkosť a hmotnosť si človek sotva trúfne písať, že je živý a obratný, ale na požiadanie sa dodáva natáčanie zadných kolies Integral Active Steering a systém Executive Drive Pro s upravenými aktívnymi skrutnými stabilizátormi, čo obratnosť výrazne podporuje. A zrýchlenie na stovku za 6,3 sekundy je skôr športové ako limuzínové. Iste, v porovnaní s elektrickým modelom i7 je diesel trochu pomalší, menej pružný, ale neprekonateľný v dojazde. Rozdiel je aj v hlučnosti, ale kabína je skutočne výborne odhlučnená, takže radový šesťvalec nevyrušuje. Ak sme si už zvykli na rýchly nábeh mamutieho krútiaceho momentu v i7, 740d sa nám bude zdať trochu rozvláčne a preťažené (2 255 kg). Hoci jeho povahe asi najlepšie zodpovedá opis: uvoľnené pre svižné kĺzanie s hladkým odpružením a celkovo vynikajúcim komfortom.
Palubovka má pod jedným krycím sklom zakriveným smerom k vodičovi 12,3-palcovú digitálnu prístrojovú dosku a 14,9- palcovú stredovú obrazovku. Novinkou je jemne podsvietený ovládací panel na stredovej konzole, ako aj nový tvar voliča prevodovky.
Cena novej sedmičky sa začína na 114 750 eurách, ale s príplatkami rýchlo letí hore. V našom prípade sa zastavila na 171 286 eurách, a to aj vďaka koži merino a kašmíru.
motor a pohonný systém | BMW 740d xDrive |
---|---|
Usporiadanie a počet valcov | radový šesťvalec bi-turbo + elektromotor |
Zdvihový objem | 2 993 cm3 |
Max. výkon | 220 kW / 299 k |
pri otáčkach | 4 400/min |
Max. krútiaci moment | 670 Nm |
pri otáčkach | 1 750 - 3 000/min |
Palivo | dieselový motor |
Pohon | všetky kolesá |
Prevodovka | 8-stupňová automatická |
rozmery, hmotnosti a objemy | BMW 740d xDrive |
---|---|
Dĺžka | 5 392 mm |
Šírka | 1 950 mm |
Výška | 1 544 mm |
Rázvor náprav | 3 215 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 2 255 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | 2 255 kg |
Užitočná hmotnosť | 640 kg |
Celková hmotnosť | 2 895 kg |
Objem batožinového priestoru | 540 l |
Objem palivovej nádrže | 74 l |
jazdné výkony | BMW 740d xDrive |
---|---|
Max. rýchlosť | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 5,8 s |
spotreba | BMW 740d xDrive |
---|---|
Kombinovaná - normovaná | 5,9 - 6,9 l/100 km |
emisie | BMW 740d xDrive |
---|---|
Emisie CO2 | 157 - 182 g/km |
Emisná norma | Euro 6d-ISC-FCM (WLTP) 36AP-AR |
aktuálne cenníkové ceny s dph | BMW 740d xDrive |
---|---|
Základná cena modelu | od 114 750 € |
Cena testovaného exemplára | 171 286 € |
Usporiadanie a počet valcov | |
---|---|
BMW 740d xDrive | radový šesťvalec bi-turbo + elektromotor |
Zdvihový objem | |
BMW 740d xDrive | 2 993 cm3 |
Max. výkon | |
BMW 740d xDrive | 220 kW / 299 k |
pri otáčkach | |
BMW 740d xDrive | 4 400/min |
Max. krútiaci moment | |
BMW 740d xDrive | 670 Nm |
pri otáčkach | |
BMW 740d xDrive | 1 750 - 3 000/min |
Palivo | |
BMW 740d xDrive | dieselový motor |
Pohon | |
BMW 740d xDrive | všetky kolesá |
Prevodovka | |
BMW 740d xDrive | 8-stupňová automatická |
Dĺžka | |
---|---|
BMW 740d xDrive | 5 392 mm |
Šírka | |
BMW 740d xDrive | 1 950 mm |
Výška | |
BMW 740d xDrive | 1 544 mm |
Rázvor náprav | |
BMW 740d xDrive | 3 215 mm |
Pohotovostná hmotnosť | |
BMW 740d xDrive | 2 255 kg |
Pohotovostná hmotnosť (EÚ) | |
BMW 740d xDrive | 2 255 kg |
Užitočná hmotnosť | |
BMW 740d xDrive | 640 kg |
Celková hmotnosť | |
BMW 740d xDrive | 2 895 kg |
Objem batožinového priestoru | |
BMW 740d xDrive | 540 l |
Objem palivovej nádrže | |
BMW 740d xDrive | 74 l |
Max. rýchlosť | |
---|---|
BMW 740d xDrive | 250 km/h |
Zrýchlenie 0-100 km/h | |
BMW 740d xDrive | 5,8 s |
Kombinovaná - normovaná | |
---|---|
BMW 740d xDrive | 5,9 - 6,9 l/100 km |
Emisie CO2 | |
---|---|
BMW 740d xDrive | 157 - 182 g/km |
Emisná norma | |
BMW 740d xDrive | Euro 6d-ISC-FCM (WLTP) 36AP-AR |
Základná cena modelu | |
---|---|
BMW 740d xDrive | od 114 750 € |
Cena testovaného exemplára | |
BMW 740d xDrive | 171 286 € |