Všetko má svoj koniec... vrátane BMW M2. Tretie vydanie cestného športového vozidla, ktorého sa doteraz na celom svete predalo 60 000 kusov, sa v Európe už nepredstaví. Čo je škoda, pretože práve predstavená dvojka s výkonom 460 koní (o 90 koní viac ako predchodca) a 550 Nm vás naozaj núti chcieť viac.
Tí, ktorí jazdia s kompaktným bavorákom ofenzívne, môžu zrýchliť z pokoja na 100 km/h za 4,1 sekundy. Ak budete držať nohu na plyne, bolid preletí dvestovku za 13,5 sekundy a nakoniec dosiahne až 250 km/h (285 km/h s balíkom Driver’s Package). A zatiaľ čo v USA šesťvalcový tátoš divoko reve, vrčí, búcha a šteká, u nás by to bez zvukových obmedzení už nebolo legálne.
V každom prípade, dôležitejšie je, ako tá vec jazdí. Technológia pohonu a podvozka bola pre M2 upravená z M3/M4. Výsledkom je nielen výrazný nárast dĺžky, šírky a rozchodu kolies, ale aj jedenásťcentimetrový nárast rázvoru, ktorý zostal dostatočne krátky, aby neutrpela jazdná dynamika.
Rozhodujúcou mierou k tomu prispieva M diferenciál v pohone zadnej nápravy, ktorý je v novej M2 štandardnou výbavou. Zabezpečuje plynulé vyrovnávanie otáčok medzi zadnými kolesami a dokáže dokonca vytvoriť až 100-percentný blokovací účinok, ktorý zabraňuje strate hnacieho momentu v dôsledku preklzu.
Oveľa viac fotografií nového BMW M2 nájdete v galérii
Práve táto okolnosť spôsobovala v silných vozidlách M vzrušené vrtenie zadkom. Vodič musel zachytávať hravý pohyb zadnej časti, aby si tá našla cestu späť do jazdného pruhu. Toto trhavé tancovanie tam a späť sa už v M2 nevyskytuje. Pri zrýchľovaní zo zákruty vodič dostáva citeľnú spätnú väzbu o priľnavosti a môže optimálne dávkovať výkon prostredníctvom plynového pedála. Samozrejme, do hry môže vstúpiť aj zadná časť vozidla, ale tá potom kĺže a už sa netrhá z jazdnej dráhy. Ak predtým dáte elektronickému asistentovi voľno, môžete vďaka dodatočnému preklzu kolies aj kontrolovane driftovať.
očas prvej skúšobnej jazdy je pôsobivé, ako presne a stabilne sa dá M2 posielať do zákrut a aká veľká dôvera sa môže vytvoriť medzi človekom a strojom. K tomu prispieva aj brzdová sústava M Compound. Jej účinok sa dá v menu M Setup nakonfigurovať v dvoch stupňoch.
Za príplatok 500 eur môže vodič manuálne radiť rýchlostné stupne v rozsahu šiestich rýchlostí. Autor by to však neodporúčal. Manuálna radiaca páka nie je zlá a na krátkych vzdialenostiach sa pohybuje po jazdných pruhoch pomerne hladko, ale k precíznosti Porsche 718 má ešte ďaleko. Okrem toho pri šprinte na 100 km/h (4,3 s) stráca vodič v porovnaní s automatom 0,2 s a na 200 km/h dokonca 0,8 s.
V M2 sa odporúčajú karbónové sedadlá. A nielen preto, že sú o 10,8 kg ľahšie ako štandardné športové čalúnenie. Skutočným prínosom pre vodiča je, že je oveľa hlbšie integrovaný do vozidla, má lepšiu bočnú oporu a intenzívnejšie pociťuje spojenie s M2. Karbónové škrupiny sú elektricky nastaviteľné, vyhrievané a napriek tenkému čalúneniu poskytujú komfort aj pri dlhších cestách.
Adaptívne odpruženie M odvádza dobrú prácu. V režime sport alebo dokonca v režime pretekárskej trate pritvrdí, že M2 leží na ceste ako povestná doska, ale na dlhé trate sa dokáže natoľko uvoľniť, že to, že ide o športové odpruženie, si všimnete len v prípade krátkych otrasov.
Cena? 72 360 eur za verziu s automatom, 72 877 eur za verziu s manuálnou prevodovkou. A tu sa skončí zábava.