Bratislava
Juraj
24.4.2024
Do plaču! Speváčka priznala, že ako 12-ročná zažila TOTO peklo pre svoje telo!
Zdielať na

Archívna reportáž

S príchodom sociálnych sietí sa začal klásť obrovský dôraz na výzor a dokonalosť. Tá však v skutočnom živote neexistuje, aj keď sa mnohí influenceri či umelci snažia realitu ohýbať ako sa len dá pomocou aplikácií či fotiek, ktoré s prirodzenosťou nemajú nič spoločné. Najmä na ženy a mladé dievčatá je vyvíjaný obrovský tlak vyzerať dokonale a mať krivky, ktoré každý deň predostierajú ich idoly na sociálnych sieťach, čo má neraz až zničujúce následky. Preto čoraz viac umelcov vystupuje verejne proti tomu trendu, patrí k nim aj držiteľka niekoľkých Grammy a momentálne jedna z najpopulárnejších speváčok vôbec.

Speváčka Billie Eilish (19) sa v rozhovore pre magazín Vanity Fair zdôverila, že ešte pred niekoľkými rokmi mala otrasný vzťah k vlastnému telu. Aj keď sa dnes už ako tak vyrovnala so svojím vzhľadom, stále má tendenciu svoje telo skrývať vo voľnom oblečení a teplákoch v XXL veľkostiach.

Vzhľadom na vek populárnej americkej speváčky sa dá predpokladať, že problémy s negatívnym vnímaním vlastného tela začali niekedy v dospievaní, čo bolo v jej prípade relatívne nedávno. Billie, ktorá sa stala celosvetovo známou v roku 2019 s jej megahitom Bad Guy a získla až päť sošiek prestížneho ocenenia Grammy, sa podľa jej vlastných slov už od veľmi mladého veku nevedela stotožniť so svojim fyzickým zjavom. Ako 12-ročná sa trápila hladom a dokonca začala užívať tabletky na chudnutie. "Dala som si tabletku, ktorá ma mala zbaviť nadváhy. Ja som sa z nej akurát tak pocikala do vlastnej postele," spomína na ťažké chvíle dospievania v rozhovore. Avšak nočná mora sa vrátila aj prednedávnom, keď sa jednému paparazzovi podarilo speváčku odfotiť na ulici v krátkych nohaviciach a v úzkom tielku.

Téme "body shaming" sa venovala aj v krátkom hudobnom filme s názvom Not my responsibilty, v ktorom sa na pár chvíľ odhalila:

"Myslela som si, že budem jediná, kto bude riešiť nenávisť k môjmu vlastnému telu. Ale zdá sa, že aj internet nenávidí moje telo. Nuž, je to skvelé," zhodnotila smutne mladá hviezda, ktorá sa dokonca pred rokmi utiekala aj k sebapoškodzovaniu. "Som však rada, že sa to stalo až teraz, ako keby sa to bolo stalo pred tromi rokmi, keď som bola uprostred toho hrozného vzťahu k vlastnému telu, keď som kvôli tomu hladovala," hodnotí s odstupom času Billie, ktorá dnes otvorene hovorí o "normalizovaní normálnych tiel", teda o búraní mýtov o jednom type dokonalej postavy.

Billie iba málokedy odhalí kus nahej kože pred verejnosťou, jej sebavedomie je napriek obrovskému talentu a úspechu stále veľmi krehké:

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa BILLIE EILISH (@billieeilish)

"Ubližovala som si kvôli svojmu telu. Ak mám byť úprimná, začala som nosiť tie široké veci práve kvôli môjmu telu," tvrdí ďalej v rozhovore Billie, ktorá je dnes vďačná, že sa zo spárov komplexov a problémom s príjmom potravy dostala. Napriek tomu sa však pred odsúdením a ohováraním naďalej chráni voľným oblečením a nemieni to v najbližšom čase nijak meniť.