Popravde, predajcom Fiatu momentálne vôbec nezávidíme. Crossovery a SUV rozmanitých veľkostí i cien sa v Európe predávajú ako rožky a jediné, čo môžu zákazníkom ponúknuť, je osem rokov starý model 500X alebo jedenásť rokov starú Pandu, ktorá je vlastne mestským mini a uznanie si dnes zaslúži už len vďaka pohonu všetkých kolies.

A potom si predstavte, že za vami príde klient s obrázkom nového Fiatu Fastback, povie „chcem toto“ a vy mu môžete maximálne pateticky oznámiť, že je to auto pre Južnú Ameriku, vlastne ani netušíte, čo má pod kapotou, ale v prvom rade... k nám sa ani nedostane. Netušíme, ako to vnímate vy, možno vám je to srdečne jedno, ale nám, ktorí máme túto značku kvôli jej úžasnej minulosti pod kožou, to príde celkom smutné.

Z Fiatu je dnes skutočne len tieň bývalej slávy a pritom je vidieť, že má medzi svojimi zamestnancami stále šikovných a kreatívnych ľudí. Tým netvrdíme, že nový Fastback je tým najlepšie vyzerajúcim Fiatom široko ďaleko. Takéto prirovnanie si nezaslúži už preto, že pomerne okato kopíruje svojou zadnou časťou BMW X6 a X4. Lenže je to presne ten typ auta, z ktorého sa ide veľká časť motoristov zblázniť, takže je v poriadku, ako vyzerá.

Fastback samozrejme rozmery mníchovskej predlohy nemá. Je výrazne menší, postavený na modulárnej platforme MLA a jeho technika je čiastočne zhodná s ešte o niečo menším crossoverom Pulse, ale to je asi tak všetko, čo vám môžeme o ňom v tejto chvíli povedať. Fiat totiž zverejnil akurát dve fotografie, pripomenul čiernu strechu, biely lak Banchisa, diódové svetlá a tých pár viet potom popisuje už len to, čo z obrázkov vyčítate aj sami. Žiadna fotka interiéru, technické údaje, nič... Len to tak nejako podčiarkuje stav samotnej značky.

zdroj: Fiat