Električka do Petržalky

Tender na výstavbu novej električkovej trate, ktorá prepojí bratislavské Staré mesto s južnou časťou Petržalky, smeruje do finále. Magistrát vyhodnotil ponuky uchádzačov a vybral spomedzi nich víťaza s najnižšou cenou. Trať by malo postaviť združenie firiem NS MHD Petržalka za 74,6 milióna eur bez DPH. Lídrom víťazného konzorcia je poľská dcéra španielskej stavebnej spoločnosti Aldesa a členmi sú, okrem materskej firmy, aj slovenské firmy Cedis a Hant BA. Projekt by mal byť financovaný prostredníctvom eurofonodov, keďže však ide o predĺžené čerpanie z predchádzajúceho programového obdobia, podmienkou je dokončiť stavbu do roku 2023.

Nová električková trať v Petržalke v úseku Bosákova ulica – Janíkov dvor je v najväčším dopravným projektom mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste. Pod zmluvou na lukratívnu stavebnú zákazku však zatiaľ chýba podpis. Súťaž aktuálne prechádza povinnou kontrolou Úradom pre verejné obstarávanie. Začala tiež plynúť lehota na podanie pripomienok voči vyhodnoteniu ponúk zo strany neúspešných uchádzačov. Súťaže sa zúčastnilo dokopy až osem uchádzačov. Prípadné napadnutie súťaže z ich strany by mohlo podpis zmluvy a začiatok stavebných prác oddialiť aj o niekoľko mesiacov.

Ilustračné foto.
Neprehliadnite

Ďalšie štyri kilometre električkovej trate v Petržalke postaví konzorcium vedené Poliakmi

Železnicu vzala voda

Masívne prívalové dažde, ktoré sa minulý týždeň prehnali strednou Európou a spôsobili rozsiahle záplavy, naštrbili aj dopravné napojenie na najsilnejšiu kontinentálnu ekonomiku. Trať do Drážďan medzi českým Děčínom a nemeckým mestom Bad Schandau búrky zničili natoľko, že ostala neprejazdná. Napriek tomu, že po týždni sa podarilo úsek aspoň čiastočne sprejazdniť pre osobné vlaky, paralýza premávky nákladných vlakov môže trvať aj niekoľko týždňov.

Nákladné vlaky smerujúce do Nemecka zastavujú už v rumunských staniciach a náklad z nich prekladajú na kamióny. Nájsť alternatívne obchádzkové trasy je pre dopravcov mimoriadne náročnou úlohou. Kapacita iných hraničných priechodov je problematická, nezriedka sa jedná o jednokoľajové a neelektrifikované trate. Napríklad spoločnosť Metrans svoje vlaky z Dunajskej Stredy presmerovala cez Rakúsko. Masívne povodne, ktoré si okrem multimiliardových škôd na infraštruktúre vyžiadali aj desiatky ľudských obetí, patria k najhorším prírodným katastrofám, aké Nemecko v ostatnom storočí postihli.

Za extrémnymi prejavmi počasia, pri ktorých dochádza k silným záplavám či lesným požiarom stoja klimatické zmeny.
Neprehliadnite

Nemecko trápia záplavy, Kanadu horúčavy, na Sibíri horí les. Ako chceme riešiť klimatické zmeny

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa