Polojasno
14°
Bratislava
Marek
25.4.2024
Na telefonickú linku kvôli Covid-19 sa len tak ľahko nedovoláte, aj keď sú dve
Zdielať na

Na telefonickú linku kvôli Covid-19 sa len tak ľahko nedovoláte, aj keď sú dve

BRATISLAVA / Už ste to možno zažili. Hľadáte na internete informácie o očkovaní proti Covidu-19, o testovaní, alebo o aktuálnych obmedzeniach a neviete ich nájsť. A tak sa obrátite na telefonickú infolinku. No dovolať sa je častý problém. Ministerstvo zdravotníctva priznáva veľký nápor volajúcich.

Pán Martin zo Stupavy. Aj on chcel využiť služby infolinky Ministerstva zdravotníctva. Spojiť sa operátorom informačnom centre je obrovský problém. "Keď som sa pokúšal dovolať na infolinku, niekoľko krát a v rôznych intervaloch, či už ráno, alebo poobede. Tak som sa tam nedovolal a po zvolení správneho čísla mi hovor zrušili," uviedol pán Martin. 

Nedovolateľná infolinka tak podľa neho už len podčiarkuje chaos, ktorý momentálne na Slovensku v súvislosti s covidovými pravidlami panuje. "Úplne úprimne, ja sa ani neviem vyjadriť k infolinke, pretože ja som sa na ňu ešte ani raz nedovolal," povedal pán Martin. 

Na Slovensku sú k dispozícii dve covidové infolinky. Jednu prevádzkuje Národné centurm zdravotníckych informácií, druhý rezort zdravotníctva. Problémy majú obe. Národné centrum zdravotníckych informácií tvrdí, že denne vybavia približne 3000 telefonátov. Podľa oficiálneho stanoviska jednému operátorovi trvá hovor približne 6 - 8 minút. Doba čakania sa v mnohých prípadoch ráta v desiatkach minúť. Ani čakanie však nemusí dopadnúť úspešne. 

"Priemerný čas hovoru sa pohybuje od šiestich do ôsmych minút v závislosti od požiadavky volajúceho. Veľmi často sa stáva, že operátor počas hovoru vybaví aj viacero volajúcich - najmä v prípade, keď ide o rodinných príslušníkov," povedala Diana Dúhová z NCZI. 

"Infolinka Ministerstva zdravotníctva je v čase pandémie veľmi vyťažená. Za posledných 7 dní kolegovia vybavili 7600 telefonátov," uviedla hovorkyňa ministerstva zdravotníctva Zuzana Eliášová. 

V čase, keď sa menia covidové pravidlá na dennej báze, no chystá sa aj veľký balík peňazí pre očkovaciu lotériu, dve maximálne vyťažené infolinky nezvládajú uspokojiť dennodenný nápor ľudí bažiacich po dôležitých informáciách. Aj to podľa opozície len prehlbuje nespokojnosť bežných Slovákov.

"Každá vec, ktorá nefunguje prináša chaos, potom prináša nedôveru a v tomto prípade prináša problémy pri príprave na tretiu vlnu," povedal Richard Raši. 

Zatiaľ čo by možno len stačilo navýšiť kapacity operátorov v jednotivých call centrách. "To je otázka, ktorá je aktuálne na stole, ktorú riešime. Ale zároveň by sme chceli poprosiť ľudí, že množstvo informácií si nájdu na oficiálnych komunikačných kanáloch," dodala Eliášová. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy