Citroën C3 Aircross: Toto je ďalšia novinka z Trnavy

Po siedmich rokoch prichádza na svet druhá generácia kompaktného SUV Citroën C3 Aircross. S tou predošlou nemá nič spoločné. Novinka narástla a odvezie až sedem cestujúcich. Navyše sa chystá čisto elektrická verzia. Pre Slovensko je dobrou správou, že výrobu zabezpečí trnavský závod Stellantisu.

25.04.2024 10:00
debata (1)
Citroën C3 Aircross má v porovnaní so svojím... Foto: CITROËN
thumbnail New Citroe n e C3 AIRCROSS 34Front Small Citroën C3 Aircross má v porovnaní so svojím predchodcom oveľa „off-roadovejší“ dizajn. Ale hravosť vďaka kontrastnej streche či farebným prvkom v nárazníkoch nestratil.

Koncern Stellantis odštartoval modelovú ofenzívu v triede subkompaktných áut. Máme tu nový Opel Frontera, Citroën C3 a teraz sa k nim pridáva aj praktický Citroën C3 Aircross. Všetky modely spája nová platforma STLA Smart, ktorá bola vyvíjaná jednak pre rozsiahlu elektrifikáciu a najmä redukciu nákladov. Napokon, jej prednosti sa už ukázali na Citroëne ë-C3, ktorý štartuje na cene 23 600 eur, čo je vo svete elektromobilov nevídané. Spaľovacie verzie budú pritom ešte výrazne lacnejšie. Bezkonkurenčnú cenovú dostupnosť sľubuje Citroën aj v prípade nového C3 Aircross. No jeho najväčším tromfom budú nepochybne tri rady sedadiel pre siedmich cestujúcich. To je v kategórii SUV triedy B úplná rarita.

Do dĺžky narástla nová generácia C3 Aircross až... Foto: CITROËN
thumbnail New Citroe n e C3 AIRCROSS Side Small, pr, nepouzivat Do dĺžky narástla nová generácia C3 Aircross až o 140 mm. To preto, že v kabíne počíta s troma radmi sedadiel.

Je zrejmé, že táto koncepcia si vyžiadala podstatne väčší formát. Medzigeneračne preto do dĺžky pribudlo 140 mm. V porovnaní s krátkym Citroënom C3 je Aircross dlhší až o 380 mm. Napriek tomu je celkovou dĺžkou 4 390 stále mimoriadne kompaktným a teda aj obratným autom. Dizajn sa inšpiruje prvkami invenčného konceptu Citroën Oli. Po C3 a modernizovanom Berlingu je C3 Aircross tretím modelom značky s novým logom. Medzigeneračne však vymenil oblé línie za oveľa hranatejší a svalnatejší dizajn, ktorý zvýrazňuje jeho príslušnosť k triede SUV. Má kolmú masku, vysoko situovanú kapotu aj robustný nárazník. Zboku upútajú pozornosť veľké kolesá s priemerom až 690 mm, masívny zadný stĺpik aj svalnaté blatníky.

C3 Aircross je postavený na platforme STLA... Foto: CITROËN
thumbnail New Citroe n e C3 AIRCROSS 34Rear Small, pr, nepouzivat C3 Aircross je postavený na platforme STLA Smart Car, ktorá bola vyvíjaná s ohľadom na čo najnižšie náklady. Má preto zaujať atraktívnou cenou.

Napriek tomu nepôsobí C3 Aircross agresívne. Zachoval si totiž hravosť, ktorú podporuje kontrastne lakovaná strecha a široké možnosti individualizácie pomocou farebných prvkov v nárazníkoch či v stĺpikoch. Do kabíny nás Citroën zatiaľ nepustil, tvrdí však, že bude mimoriadne priestranná vďaka najväčšiemu rázvoru náprav v triede. Sľubuje tiež variabilitu a množstvo praktických prvkov pre všetkých členov posádky. Očakávame, že druhý rad sedadiel bude posuvný, pre lepší prístup k sklopným sedadlám tretieho radu. Väčší rázvor v porovnaní C3 je prísľubom, že elektrická verzia Aircrossu by mohla byť vybavená batériou s vyššou kapacitou než je 44 kWh v ë-C3. Poháňať ju bude predný elektromotor. Jeho výkon nepoznáme, v menšom ë-C3 má 83 kW.

Citroen C3 2024 Čítajte viac Citroën C3: Malý ‘Francúz’ sa spaľovacích motorov nevzdal. Príde aj hybrid

Dobrou správou je, že C3 Aircross nezanevrie ani na spaľovacie motory. Prísť má čisto spaľovacia aj mild-hybridná verzia. Predpokladáme, že túto techniku prevezme od svojho menšieho brata bez zmien. Pod kapotou by sa tak mal objaviť 3-valec 1,2 PureTech (74 kW) spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Kompromisom medzi čisto spaľovacou a elektrickou alternatívou bude 48 V mild-hybridná verzia so spomínaným 3-valcom, spárovaným s elektromotorom s výkonom 21 kW, ktorý je integrovaný priamo do dvojspojkovej prevodovky ë-DTC6. Aj preto nebude potrebovať samostatný štartér-generátor. Celá sústava má systémových 74 kW a krútiaci moment 205 Nm.

Citroën ë-Berlingo - 2024 Čítajte viac Citroën ë-Berlingo: Nová tvár a dlhší dojazd

Pre Slovensko je skvelou správou, že novinku bude popri Citroëne C3 vyrábať trnavský závod Stellantisu.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Citroen #Citroen C3 #Citroën C3 Aircross
Články podľa značiek