Posledný polrok akoby sa vrece roztrhlo s dobrými správami pre slovenské startupové prostredie. Investície, úspešné predaje či veľké expanzie. Aj napriek pandémii koronavírusu sú na Slovensku inovačné firmy, ktoré sa majú čím pochváliť. Za posledný polrok sa toho udialo skutočne veľa. Preto vyberáme 5 najväčších úspechov  startupov na Slovensku za posledné týždne a mesiace.

1. Slido predané

Hoci predajnú sumu slovenského globálneho hráča Slido stále nepoznáme, odhaduje sa na desiatky miliónov eur v hornej hranici.

Po úspešnom raste počas pandémie (200 percent) Slido oznámilo, že ho kupuje americká globálna spoločnosť Cisco pre svoj produkt Webex. Riešenie Slido si za viac ako osem rokov osvojili desaťtisíce firiem a nie hocijakých. Sú medzi nimi spoločnosti ako Nike, Booking.com, Nokia, Transport for London, Zendesk či domáci Martinus.

V súčasností má Slido viac ako 300-tisíc používateľov. Ponúka interaktívne riešenie pre prezentácie či diskusie, kde sa na plátne formou prezentácie publiku zobrazujú položené otázky. Obľubu si slovenská firma získala aj u veľkých svetových univerzít, ako je Harvard či Standford.

Startup založil ešte v roku 2012 Peter Komorník, ktorý predtým pracoval pre spoločnosť Samsung. P. Komorník zostáva na svojej funkcii a nový vlastník chce riešenie priniesť ešte väčšiemu  množstvu zákazníkov.

„Technológia Slido bude súčasťou platformy Cisco Webex a zvýši schopnosť spoločnosti Cisco ponúkať nové úrovne inkluzívneho zapojenia publika naprieč osobnými aj virtuálnymi zážitkami,“ uvádza manažment firmy Cisco.

Počas svojej vyše 8-ročnej pôsobnosti v slovenských rukách môžeme príbeh Slido považovať za jeden z najúspešnejších na Slovensku vo svojom segmente. Ich konkurencia je malá, nové technológie a kríza donútila aj svetových hráčov ako Microsoft pomýšľať nad podobnými riešeniami. Slido tak bude na trhu čeliť pravdepodobne novým výzvam. Tržby spoločnosti sa kontinuálne zvyšovali od roku 2013 za minulý rok pravdepodobne prekonajú hranicu 10-miliónov eur.

Komornik Peter, Sli.do
Zdroj: Slido archív
Komornik Peter, Sli.do

2. Exponea predaná

Ďalší významný krok sa podarilo slovenskej marketingovej platforme Exponea. Tá ohlásila len pred pár týždňami, že ju kupuje americká softvérová firma Bloomreach. Podľa našich odhadov bola valuácia Exponey v čase predaja na úrovni 200 až 300 miliónov eur.

Startup bol založený v roku 2015 a jeho začiatky pokrstil jeden z najbohatších mužov na Slovensku Ivan Chrenko. Cez svoj investičný fond Growws nalial do Expoeny viac ako 30 miliónov eur.

Hoci je Exponea na Slovensku stále vo vysokej strate, svoje tržby každým rokom navyšuje. Svoje straty odôvodňuje hlavne reinvestíciou všetkého, čo zarobí no v tomto roku by mala Expoena konečne vykázať prevádzkový zisk.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa