Ferrari 296 GT3: Pretekársky špeciál pre vyvolených sa inšpiroval v F1

Talianska automobilka má v ponuke okrem tradičných sériových modelov aj pretekárske deriváty. Určené sú však len pre vybraných zákazníkov, čo podčiarkuje ich exkluzivitu. A keď sa v spojitosti s Ferrari hovorí o pretekaní, nesmie chýbať prepojenie s Formulou 1.

08.08.2022 10:00
Ferrari 296 GT3 Foto:
Najnovším derivátom v portfóliu je model Ferrari 296 GT3 vychádzajúci zo sériového Ferrari 296 GTB.
debata

Ferrari patrí medzi výrobcov luxusných športových áut, ktorí si okrem perfektného dizajnu a dokonalých jazdných vlastností svojich modelov zakladajú aj na prestíži vyplývajúcej z obmedzeného počtu vyrobených exemplárov. Kým z niektorých modelov vznikli tisíce kusov, z iných len stovky. Okrem toho má automobilka aj program pre výrobu solitérov, na ktorých vývoji sa podieľa aj sám zákazník.

Ferrari 296 GT3
Ferrari 296 GT3
+6Ferrari 296 GT3

Medzi tie exkluzívnejšie aktivity patrí aj výroba pretekárskych špeciálov odvodených od sériových modelov. Nejde však o autá určené pre pretekárske tímy, ale sú určené pre vybraných zákazníkov, ktorí tak môžu vlastniť vskutku výnimočné vozidlo. Najnovším derivátom v portfóliu je model Ferrari 296 GT3 vychádzajúci zo sériového Ferrari 296 GTB.

U útrobách pracuje trojlitrový vidlicový... Foto: Ferrari
Ferrari 296 GT3 2 U útrobách pracuje trojlitrový vidlicový šesťvalec podporovaný dvomi turbodúchadlami.

U jeho útrobách pracuje trojlitrový vidlicový šesťvalec podporovaný dvomi turbodúchadlami. Uhol rozovretia valcov je 120 stupňov a oproti sériovej verzii je agregát umiestnený o niečo viac vpredu a nižšie, čo znižuje ťažisko a zvyšuje tuhosť karosérie. Výkon motora je 447 kW (600 k) pri 7 250 ot./min a krútiaci moment 712 Nm pri 5 500 ot./min. Na rozdiel od sériového 296 GTB nepočíta pohon 296 GT3 so žiadnou elektrifikáciou. Sila motora prechádza na kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky s ručne ovládanou spojkou.

Interiér je rýdzo pretekársky. Foto: Ferrari
Ferrari 296 GT3 4 Interiér je rýdzo pretekársky.

Čo je však podstatné, pri vývoji spolupracovali konštruktéri s oddelením pre vývoj pretekárskych monopostov F1. Zároveň sa do novinky preniesli aj riešenia z predchodcu obdobného derivátu, ktorým bolo Ferrari 488 GT3. Hlavnou prednosťou je pripevnenie prednej a zadnej časti kapoty a pomocných rámov k celohliníkovej konštrukcii. Tie môžu byť odmontované a vymenené behom chvíľky. Navyše špeciálne upravená aerodynamika bola testovaná na simulátoroch, čo vývojárom ušetrilo veľa času a automobilke mnoho prostriedkov.

Ferrari Daytona SP3 - 2022 Čítajte aj Ferrari Daytona SP3: Táto ‘spomienka‘ má 840 koní!

V prípade podobných modelov Ferrari cenu nezverejňuje, no predstavitelia značky prezradili, že 296 GT3 nebude výrazne drahšie ako 488 GT3. Ani cenu predchodcu oficiálne nikdy nezverejnili, no podľa odhadov to mohlo byť od 500 do 600 tisíc eur.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #F1 #špeciál #Ferarri 296 GTB
Články podľa značiek