Viac ako 40 percent slovenských spotrebiteľov sa vlani hnevalo na reťazce a výrobcov pre vysoké ceny potravín. Vyplynulo to z prieskumu spoločnosti GfK, podľa ktorého malo s predajcami a potravinármi pochopenie len 23 percent respondentov.

Necelá pätina zákazníkov sa vďaka vyšším cenám naučila viac šetriť a bola spokojná s tým, ako sa so situáciou vyrovnala. Približne 13 percent Slovákov sa cítilo frustrovaných a bezmocných a asi tri percentá boli k cenám apatické. Informoval o tom riaditeľ divízie spotrebiteľského panelu spoločnosti GfK pre Česko a Slovensko Ladislav Csengeri na konferencii New Retail Summit v Bratislave. Upozornil pritom, že miera nespokojnosti bola na Slovensku o niečo vyššia než bol priemer Európskej únie.

Ukázalo sa tiež, že až 65 percent zákazníkov je ochotných v obchode zostať a nakúpiť viac tovaru, ak sú ceny priaznivé. Naopak, nepriaznivé ceny vyženú ku konkurenčnému predajcovi len 34 percent zákazníkov. Zákazník je navyše ochotný v predajni zostať a zvýšiť objem nákupu aj vtedy, keď sa mu páči sortiment, čo priznalo 51 percent Slovákov. Do prvej päťky hlavných motivátorov patria ešte pohodlné nakupovanie, vernostné programy a kvalita produktov, respektíve značiek v ponúkanom sortimente.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Obchodné reťazce si na novelu legislatívy budú musieť ešte počkať

logistika
Neprehliadnite

Dodávateľské reťazce prežili pandémiu i infláciu, odvetvia logistiky však čelia novým výzvam

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Analytici: Inflácia výrazne spomaľuje, pomohli jej potraviny

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Cenová vojna supermarketov zmiernila vplyv zvýšenia DPH na potraviny v Poľsku