Myslíte si, že keď nemáte prečerpanie na svojom účte, nemôžete sa dostať do mínusu? Veľký omyl
Diskusia/ 3Uložiť článok
4 min. čítania
15. apr. 2024 o 04:30
4 min. čítania

Myslíte si, že keď nemáte prečerpanie na svojom účte, nemôžete sa dostať do mínusu? Veľký omyl

ilustračné foto Zdroj: Freepik
Uložiť článok
Podľa bánk sa občas vyskytnú situácie, keď sa klientom na účte uskutoční duplicitná platba. A vďaka tomu sa môžu ocitnúť v mínuse.

Skvelá dovolenka sa nakoniec obrátila na nočnú moru. Aj takto by sa dal v skratke opísať nedávny zážitok našej čitateľky Silvie. Tá spolu s rodinou strávila týždeň v Spojených arabských emirátoch, avšak hneď po návrate ju čakal nepríjemný zážitok, ktorý sa jej nepodarilo vyriešiť ani po po vyše mesiaci.

„Užili sme si skvelý týždeň v Abú Zabí. Hneď po návrate som však zažila šok. V pondelok som sa pozrela na svoj bankový účet prostredníctvom mobilnej aplikácie a nemohla som uveriť svojim očiam, pretože som sa zrazu ocitla v mínuse zhruba 1500 eur. Bola som šokovaná, keďže nemám povolené prečerpanie. Preto som nechápala, ako som mohla skončiť na svojom účte v záporných hodnotách,“ opísala svoj zážitok Silvia.

Keď sa bližšie pozrela na uskutočnené platby, tak zistila, že obe boli z hotela – InterContinental Abu Dhabi IHG Hotel, v ktorom strávila dovolenku. Prvá bola skutočne tá, ktorú zaplatila pri odchode z ubytovacieho zariadenia. Druhá však bola navyše a nikdy takú sumu nepotvrdila.

Možný podvod

Okamžite tak kontaktovala svoju banku. Pracovníčka Unicredit Bank jej cez telefón nevedela povedať, ako je možné, že z jej účtu odišla platba, ktorú nikdy neurobila a vďaka ktorej skončila v mínuse, aj keď nemá povolené prečerpanie. Poradila jej aspoň, aby si dala zablokovať kartu, lebo by mohlo ísť o nejaký druh podvodu.

Keďže vo svojom internetbankingu videla, že neoprávnenú platbu mal vykonať hotel, tak sa ho rozhodla kontaktovať ešte v ten istý deň prostredníctvom emailu. Zo zákazníckeho servisu jej odpísali, že v skutočnosti vykonali dve platby. Prečo to však urobili, jej vôbec nevysvetlili.

„A ani sa vôbec neospravedlnili za tieto problémy, ktoré vyrobili oni. Namiesto toho len stroho skonštatovali, že nám peniaze vrátia a celý tento proces môže trvať až 20 pracovných dní,“ priblížila Silvia.

Pridajte si Aktuality do svojho kanála správ Google.