Komentáre a názory 23. január 2022

Influenceri v politike PS zakoplo o nový rezervoár potenciálnych straníkov: Instagram

Lukáš Krivošík
Lukáš Krivošík

Politické strany nič nezastaví v snahe verbovať populárne tváre.

Politické strany nič nezastaví v snahe verbovať populárne tváre.

Jozefína Majchrák Jozefína Majchrák

Lukáš Krivošík

PS zakoplo o nový rezervoár potenciálnych straníkov: Instagram
Influencer a environmentálny aktivista Michal Sabo a predsedníčka Progresívneho Slovenska Irena Bihariová. FOTO – Facebook/Irena Bihariová.Progresívne Slovensko

Kde sú tie časy, keď politické strany pri hľadaní populárnych tvárí siahali hlavne po hercoch, ktorých voliči mohli poznať z filmov, divadla či televíznych seriálov?! Na vysoké posty v politike si siahli napríklad Ida Rapaičová, Magda Vášáryová či Štefan Kvietik… Milana Kňažka do verejného života katapultovala priamo Nežná revolúcia.

Herci vo verejnom živote, to znie hlavne ako 90. roky či obdobie prelomu milénia a pre mnohých mladých, ktorí sa začali zaujímať o veci verejné len v posledných rokoch, ide o vzdialenú prehistóriu. Dnešná herecká generácia radšej točí, prípadne hrá v divadle, a je to tak dobre.

Po roku 2000 prišiel Pavol Rusko s Alianciou nového občana. Tá priamo do politiky priviedla niekoľkých moderátorov televízie Markíza ako Evu Černú či Anetu Pariškovú. Lenže strane ANO to fungovalo len jedno volebné obdobie. Po roku 2006 upadla do zabudnutia.

Okolo roku 2010 boli zase v móde blogy. Jeden populárny mal aj Richard Sulík a cez blogy spoznal viacero ľudí, s ktorými rozbiehal stranu Sloboda a solidarita. Vyše dvanásť percent a tretie miesto v ich prvých parlamentných voľbách boli popri novosti nepochybne najmä dôsledkom premyslenej prezentácie strany na internete.

Potom prišiel Igor Matovič. Tváre na kandidátku nachádzal vo všetkých možných subkultúrach, kde bola šanca, že niekto na seba viazal voličov: od osobností z kresťanských stretiek cez Biele vrany až po športovcov (ako Romana Tabák). Poslancom OĽaNO sa vskutku mohol stať každý.

Herci, moderátori, blogeri, aktivisti… V piatok Progresívne Slovensko s veľkou pompou ohlásilo novú posilu, ktorá ukazuje, že existuje ďalší, zatiaľ nedotknutý rezervoár potenciálnych straníkov pre slovenskú politiku do ďalších volieb. Vstup do PS totiž ohlásil influencer a environmentálny aktivista Michal Sabo.

Nič vám to nehovorí? Možno je to tým, že máte viac ako pätnásť rokov a nie ste na Instagrame, kde má nádejný politik skoro 55-tisíc followerov a followeriek.

Možno si na Michala Saba predsa len spomeniete. A to v súvislosti s otravnou reklamou nemenovanej energetickej spoločnosti, ktorá presviedčala, že za určitý poplatok navyše vám do zástrčky nasmeruje elektrickú energiu zo zelených zdrojov.

Progresívneho politika už v piatok prelustroval bulvár. „Nová posila Progresívneho Slovenska Michal Sabo,“ píše Pluska. „Odhalené telo a pozrite na tie tetovania!“

Mať tetovanie je v progresívnej politike dôležité skoro ako správny postoj k LGBT. Tetovania má progresívny kanadský premiér Justin Trudeau, má ich nový chilský socialistický prezident Gabriel Boric a má ich aj Martin Poliačik. Bez tetovaní to v progresívnej strane azda ani nejde.

„Influencer“ nie je od slova „influenza“ (chrípka), ale z anglického „to influence“ (ovplyvniť niekoho). Na sociálnych sieťach si influenceri s množstvom followerov dokážu slušne zarobiť propagovaním reklamných produktov známych značiek. A takýmto reklamným produktom môže byť nielen kozmetika alebo zelená elektrina, ale aj politika.

No práve pre toto influencerstvo Michala Saba neboli niektorí voliči PS touto akvizíciou nadšení. Na facebookovej stránke PS mu bolo okrem iného vytýkané, že pred tromi rokmi sa stal tvárou siete autocentier a v rámci spustenia reklamnej spolupráce sa priznal, že svoj Mini Cooper zamenil za SUV Škoda Kodiaq. Nejde o elektromobil! V tlačovej správe je špecificky spomenuté, že auto poháňa benzínový motor!

SUV a ešte aj na benzín – to je pre zelených progresívnych bojovníkov proti klimatickým zmenám červené súkno. Na facebookovej stránke PS viacerí nového politika obvinili z „greenwashingu“. Teda že vodu káže a víno pije.

Uvidíme, aká bude bilancia nového politika v drese Progresívneho Slovenska. No už teraz možno očakávať, že aj ďalšie politické strany sa pred nasledujúcimi voľbami pokúsia po vzore PS získať pre seba influencerov s množstvom followerov.

Preto Expl0, Moma či GoGo, pripravte sa! Už onedlho vás možno zasypú ponuky, aby ste kandidovali do Národnej rady v nasledujúcich voľbách. Zapojte sa, premeňte followerov na politický kapitál a pozdvihnite úroveň slovenskej politiky!

Ak máte otázku, tip na článok, návrh na zlepšenie alebo ste našli chybu, napíšte na redakcia@postoj.sk
Diskusia 0
Diskusia 0