Zákazník kupujúci si malé mestské auto hľadí v prvom rade na cenu, spotrebu, obratnosť, prípadne na preferovanú výbavu. Väčšinou sa vozí sám na krátke trasy. Model Toyota Aygo X, ktorý sme testovali, je zo špeciálnej edície Limited. Táto výbava zahŕňa to, čo by ste v aute s použitím predovšetkým v meste a medzi mestom mohli potrebovať.

Toyota Aygo X Limited.
Zdroj: Nina Pánska

Pri parkovaní vám v Aygu X Limited asistujú predné a zadné senzory, ale aj cúvacia kamera zobrazená na 9" HD displeji. V zime potešia vyhrievané predné sedadlá, no žiaľ len s možnosťou jednej úrovne nastavenia.

Posed v aute a výhľad z neho je dobrý, to sa ale nedá povedať o B stĺpiku. Je dosť široký a vo výhľade zavadzia aj vysoké operadlo sedačky spolujazdca. Zadné sedačky sú rozdelené 50:50 a ponúkajú dve plnohodnotné miesta na sedenie.

V Toyote asi rátali, že prioritne sa v Aygu budú voziť maximálne dvaja, pretože nastupovanie cez zadné dvere je pre dospelého človeka celkom problematické. Dverám by sa zišiel väčší uhol pri otváraní, aby ste sa pri nastupovaní nemuseli obtrieť o karosériu.

Pozrite si Aygo do detailu vo veľkej galérii

Kombinovaná spotreba v pomere 60% medzimesto, 30% mesto a 10% diaľnica mi vyšla priemerne 5,3 l/100 km. Trojvalcový motor 1,0 VVT-i s výkonom 53 kW je pre jazdu mestom a okresnými cestami dostačujúci, obzvlášť kvôli nízkej váhe vozidla na úrovni 1360 kg.

Toyota Aygo X Limited.
Zdroj: Nina Pánska

Pri jazde do kopca s viac naloženým autom sa však trojvalec zapotí. Testovala som Aygo s automatickou prevodovkou. Keď bolo od trojvalca treba výkon, okamžite si podradil a pracoval vo vyšších otáčkach. Jazda bola pomerne svižná, viac ako by sa dalo očakávať.

Toyota Aygo X Limited.
Zdroj: Nina Pánska

V interiéri na prvý pohľad zaujme obrazovka infotainmentu ohraničená oválom s oranžovým lemovaním. Ovládanie jednotlivých funkcií vozidla je intuitívne, nebolo treba sa s autom dlho zoznamovať. Čo vodiča nepoteší, je dlhšie načítavanie infotainmentu, ale to je problém vyskytujúci sa aj pri mnohých modeloch iných značiek.

Sedačky boli pohodlné, no od limitovanej edície by sa dali čakať aj kvalitnejšie materiály použité napríklad na palubnej doske, poprípade dverách. Takisto elektrické ovládače okien na šoférových dverách sú iba z čierneho plastu, bez akéhokoľvek piktogramu.