StoryEditor

O vynikajúci model GR Yaris je obrovský záujem. Toyota má pre fanúšikov skvelú správu

29.07.2021, 11:25
Predaj najmenšieho člena rodiny GR od Toyoty bol na Slovensku obmedzený len na 30 kusov. To sa však aktuálne mení.

Aktuálnou témou číslo jedna v automobilovom priestore je nepochybne elektrifikácie, zvládanie čoraz prísnejších emisných limitov a snaha o zníženie hroziacich pokút v prípade ich presiahnutia. Nie každý však upriamuje pozornosť len na tieto oblasti.

Automobilka Toyota má napríklad vďaka dôvere v hybridy, keď im ešte pred rokmi iní výrobcovia neverili, v súčasnosti titul lídra a s prehľadom je schopná čo možno najviac minimalizovať pokuty či dosahovať emisné ciele.

​To však nie je všetko. Keďže má v ponuke množstvo elektrifikovaných vozidiel, môže si dovoliť aj dnes priniesť na trh skutočne výkonné a pre mnohé iné značky v podstate nereálne modely. Reč je o znovuzrodenej Supre vzniknutej v spolupráci s BMW, ale aj o malom ostrom GR Yarise. Ten sme si v redakcii mohli vyskúšať aj my a chválou sme rozhodne nešetrili. 

Ani zákazníci neskrývajú nadšenie či ocenenie špičkových jazdných vlastností. Podpísal sa pod to ich obrovský záujem o kúpu a tak spoločnosť Toyota predĺžila kvôli veľkému dopytu výrobu vrcholnej športovej verzie GR modelu Yaris o ďalšie dva roky - teda najmenej do roku 2023.

Aj slovenské zastúpenie značky tým pádom začalo prijímať objednávky, ktoré už nie sú limitované prideľovaným počtom vozidiel.

V minulom roku, keď bol model GR Yaris uvedený na trh, bolo pre slovenský trh v prvej fáze určených iba 30 vozidiel. Záujemcovia si ich v objednávkach zakúpili už v priebehu niekoľkých týždňov, kto zaváhal, mohol riešiť dovoz alebo čakať na neskoršiu kúpu jazdenky.

Úspešný model sa môže pochváliť najvýkonnejším trojvalcovým motorom s objemom 1,6-litra, s naladením na 261 koní a 360 Nm krútiaceho momentu.

​Kilogramový výkon vozidla je tým pádom na úrovni 4,9 kg/k, takže vozidlo dokáže zrýchliť z nuly na stovku za necelých 5,5 sekundy a rozbehnúť sa až na 230 kilometrovú rýchlosť. GR Yaris pritom prišiel na trh ako oficiálny homologačný model pre vývoj nového pretekárskeho špeciálu Yaris WRC.

HN/Radoslav Petrík

Vďaka kolesám v samotných rohoch karosérie, rozšírenému rozkročenému postoju, pohonu všetkých štyroch kolies GR-FOUR a skvele fungujúcej manuálnej prevodovke, dokáže poskytnúť ohromný jazdecký zážitok. 

Od uvedenia modelu Celica GT-FOUR v roku 1999 ide o prvé originálne športové vozidlo Toyota s pohonom 4x4. Spoločnosť bude v nasledujúcich rokoch zákazníkom v Európe (vrátane SR) ponúkať celkom tri športové modely s prívlastkom GR.

Podľa slov samotného výrobcu nemá v tejto chvíli v ponuke takúto širokú paletu športových modelov žiadna iná konkurenčná značka.

Okrem mini hothatchu GR Yaris ide o spomínaný model Supra vo verziách 2,0 alebo 3,0 a taktiež o novú generáciu kupé GR 86, ktoré bude uvedené na európskom trhu vrátane Slovenskej republiky.

01 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 02 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 03 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 04 - Modified: 2024-04-25 07:10:38 - Feat.: - Title: Toyota zaznamenala rekordný celosvetový predaj, prvýkrát prekročila hranicu desiatich miliónov áut 05 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 12:39