Cadillac spôsobil v posledných mesiacoch poriadny rozruch v prémiovej lige predstavením dvoch nových elektrických konceptov Lyriq a Celestiq. No elektrifikácii sa nevyhol ani v súčasnosti.

Kto ešte nie je úplne nadšený z elektrických modelov blízkej budúcnosti, môže si dopriať skutočnú SUV legendu, ktorá sa k problémom postavila typicky americkým spôsobom: V8.

Cadillac Escalade sa už druhé desaťročie stavia na vrchol globálnej ponuky SUV modelov. Podľa produktového manažéra Jordana Garwooda európske alternatívy v podobe BMW X7, Mercedesu GLS alebo Range Roveru nepredstavujú plnohodnotnú konkurenciu.

"V skutočnosti je jediným konkurentom Lincoln Navigator, ostatné modely sú podstatne menšie a sú zamerané na iné publikum," tvrdí Garwood.

Cadillac Escalade V ESV
Zdroj: Cadillac

Escalade si vybudoval meno predovšetkým na domácom trhu v Spojených štátoch, ale aj v Spojených arabských emirátoch či v Rusku. Aby megalomanstva nebolo málo, existuje aj v predĺženej verzii so šiestimi samostatnými sedadlami, ktoré nápadne pripomínajú cestovanie v súkromnom tryskáči. Mimochodom, ESV variant, ako predĺženej verzii hovoria, je k dispozícii aj v športovom prevedení s prívlastkom V.

Luxusný je aj interiér: 38-palcový displej, klimatizované individuálne kožené sedadlá, samostatná klimatizácia. V zadnej časti ponúka Escalade dostatok priestoru, dve 12,6-palcové dotykové obrazovky a prémiový zvuk AKG z 36 reproduktorov. Časy, keď bol Cadillac známy priemernou kvalitou spracovania, sú preč. Ako verzia V-Sport je Escalade skutočnou pastvou pre oči.

Cadillac Escalade V ESV
Zdroj: Cadillac

Rovnako ako konkurencia, aj Escalade V ESV využíva preplňovaný osemvalcový motor. Zdvihový objem, aj keď preplňovaný, je nenahraditeľný. To podčiarkuje najšportovejší zo všetkých Escalade so známym 6,2-litrovým motorom V8. Ten produkuje mamutích 509 kW (692 koní) a 885 Nm krútiaceho momentu. V spojení s 10-stupňovým automatom tento americký kolos vyšprintuje z pokoja na 100 km/h len za 4,5 sekundy.

Problémom môže byť maximálna rýchlosť. Tá v Escalade nie je obmedzená typicky európsky na 250 km/h. Aj vrcholový model s výkonom takmer 700 koní si musí vystačiť s rýchlosťou najviac 200 kilometrov za hodinu. Väčšina zákazníkov v USA aj tak oceňuje cestovný komfort. Na druhej strane, exportné modely by mali mať maximálnu rýchlosť o niečo vyššiu.

Cadillac Escalade V ESV
Zdroj: Cadillac

O komfort jazdy sa starajú elektronické tlmiče, ktoré majú s takmer 2,8 tony ťažkým kolosom plné ruky práce ako na nekvalitných cestách, tak aj v rýchlych zákrutách. Napriek tomu, nakláňanie karosérie je aj pri svižnejších prejazdoch v norme s ohľadom na typ auta.

Cadillac však v Európe aktuálne ponúka len jeden model: crossover XT4. Escalade sa tak oficiálne nekoná. A to je možno aj škoda, určite by sa aj na starom kontinente našlo mnoho zákazníkov ochotných zaplatiť za SUV starej školy približne 150-tisíc eur. Respektíve o 3 tisícky viac za predĺženú verziu...

Pozrite si Escalade do detailu: