Ekonomický newsfilter: Matovič a Sulík sa venujú sebe a podnikateľom stoja peniaze
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň,
dnes by mali oznámiť veľký spoločný projekt automobilka Stellantis a nájomný výrobca elektroniky Foxconn, ktorý je celosvetovo známy najmä ako producent iPhonov. Samozrejme, malo by ísť o spoluprácu pri výrobe elektrických áut.
Dnes sa teda dozvieme, či Stellantis bude prvou veľkou automobilkou, ktorá si dá vyrábať nové generácie vozidiel takmer celé v cudzej firme, alebo sa ako Volkswagen pokúsi prežiť s vlastným konštrukčným radom elektromobilov.
Fakt je, že šéfovia Foxconnu sa o klasických automobilkách už dlhšie vyjadrujú s dešpektom a svetu sľubujú, že výrobu elektromobilov zorganizujú po novom a nahradia tak súčasný, podľa nich prežitý nepružný model just in time.
Môže sa nám to zdať neprimerané až arogantné, ale presne takým jazykom hovorí tento taiwanský výrobca o fabrikách, ktoré momentálne stoja pre nedostatok čipov. Jedna z nich je práve Stellantis v Trnave.
Dnešný Ekonomický newsfilter má 1050 slov, čo sú zhruba 4 minúty čítania. Pripravil Konštantín Čikovský
1. Doležal stiahol riaditeľa letiska
Minister dopravy