Trieda E od Mercedes-Benz má za sebou dlhú a bohatú históriu. Sedan s označením W114/ W115 bol uvedený na trh začiatkom roku 1968. Ako prvé boli k dispozícii štvorvalce 200, 220, 200 D a 220 D (W 115) spolu so šesťvalcami 230 a 250 (W 114). Pridanie označenia „/ 8“ poukazovalo na rok ich debutu, ale používalo sa interne na odlíšenie týchto modelov od ich predchodcov. Jeho použitie nakoniec viedlo k populárnemu vytriezveniu „Stroke 8“.

Mercedes/8 V8 , Mercedes-Benz 230.4
Zdroj: Auto Bild

Úspešný dvojmiestny model poskytol predzvesť budúceho rozmanitého bohatstva, ktoré možno nájsť v hornej strednej triede Mercedes-Benz. V roku 1972 bola ponuka rozšírená o modely 280 a 280 E. Svetová premiéra prvého päťvalcového naftového motora v sériovom vozidle sa odohrala v roku 1974 vo verzii 240 D 3.0. Išlo v skutočnosti o prvý naftový päťvalec pre osobné automobily ako taký, a s výkonom 59 kW (80 k), šikovne preukázal potenciálne schopnosti motora osobného automobilu.

Čo tak nový retro Mercedes triedy E?
Zdroj: Auto Bild

V dnešnom svete ale prevádajú iné tvary, motorizácie aj bezpečnostné prvky. Mnoho výrobcov sa preto z nostalgie rozhodne oživiť svoje vozidlo spred niekoľkých dekád a ponechať mu pritom línie, ktoré si ľudia obľúbili, len s menšou úpravou a väčšinou elektrifikovaných pohonným ústrojenstvom. Práve takto by mohol jedného dňa vytiahnuť Mercedes z garáže triedu E s retro dizajnom. Čo si myslíte, zožala by úspech?

Čo tak retro Mercedes triedy E?
Zdroj: Auto Bild