Kolegovia z nemeckého Autobildu testovali Volkswagen Caddy s výkonom 114 k a Daciu Jogger s výkonom 110 k. Počet konských síl nie je jediné, čo majú autá podobné. Obe autá majú šesťstupňovú manuálnu prevodovku a možnosť siedmich miest na sedenie. Rozdiely prichádzajú pri rozmeroch vozidiel. Kým Jogger je o 47 mm dlhší, Caddy je o 93 mm širší a o 159 mm vyšší. Okrem toho, aj posed vo Volkswagene je o niečo vyšší, ako pri Dacii.

Bicykel sa v stoji do Dacie Jogger nezmestí. Tretí rad sedadiel sa dá jednoducho vybrať, nakladacia hrana je vo výške 67,5 cm.
Zdroj: Autobild

Volkswagen Caddy má vyššie čelné sklo, vďaka čomu lepšie vidieť na cestu, ale kvôli mohutným A stĺpikom nie je výhľad do okolia o nič lepší, ako v Dacii Jogger.

Prevaha v šírke a dĺžke modelu Caddy sa vyplatí vzadu. Aj keď je od Joggeru o niečo kratší, pasažieri v zadnej časti auta majú dostatok priestoru pre chodidlá a kolená. Nastupovanie do druhého radu sedadiel je komfortné, pomocou posuvných dverí, ktoré Volkswagen ponúka.

Jogger prišiel do testu ako sedemmiestny, Caddy sa tejto možnosti vzdal. Prechod na tretí rad sedadiel Joggeru nie je bezproblémový, treba prejsť popri vyvýšenom druhom rade, ale keď sa tam už dostanete, je tu dostatok priestoru aj pre dospelého. Navyše, aj posledné bočné okná sa dajú otvárať. Pri sklápaní druhého radu sedadiel narážajú kovové masívne kolíky ťažkej lavice do ich ukotvenia, čo môže byť nebezpečné pre malé detské nohy.

Volkswagen Caddy má nakladaciu hranu iba 56 cm vysoko. Ak si v aute ponecháte iba predné sedačky, batožinový priestor s veľkosťou 2,5 kubických metrov vystačí na niekoľko bicyklov.
Zdroj: Autobild

Interiér modelu Caddy je už na prvý pohľad kvalitnejší spracovaním aj materiálmi. Napriek tomu, že zameranie modelu je skôr úžitkové, ani Volkswagen Golf 8 nie je vnútri o moc elegantnejší. No ani interiéru Joggeru nie je čo vytknúť. Aj keď sú koberce a strop položené trochu vratko a použité plasty sú tvrdé, celkový dojem vzhľadom na cenu pôsobí primerane a vkusne.