Aston Martin DBX707: Záchranca Astonu je po facelifte

Najpredávanejší Aston Martin vstupuje do tohto roka v modernizovanej podobe. Týka sa to aj jeho vrcholovej verzie 707.

23.04.2024 10:00
debata
Vynovený Aston Martin DBX707 dostal nové laky... Foto: Aston Martin
Aston Martin DBX707 - 2024 Vynovený Aston Martin DBX707 dostal nové laky karosérie aj nový dizajn 22- a 23-palcových kolies.

Aston Martin má za sebou zložité obdobie. Vo svojej viac ako 100-ročnej histórii zbankrotoval už šesťkrát a ďaleko od toho nebol ani v kovidových rokoch. Vlani sa mu však podarilo znížiť straty o viac ako polovicu na 215 miliónov eur, keď predal 6 620 áut. Veľkú zásluhu má na tom najmä prvé SUV Aston Martin DBX, ktoré tvorí takmer polovicu jeho odbytu. Po štyroch rokoch od uvedenia mu preto v Gaydone naordinovali modernizáciu. Týka sa to aj vrcholovej verzie DBX707.

Aston Martin - DB12 Volante Čítajte viac Aston Martin DB12 Volante: Tento kabriolet má jazdiť rovnako dobre ako kupé

Exteriér osviežili nové farby laku – čierna Epsilon Black, žltá Helios Yellow, zelené Sprint Green, Malachite Green, Aura Green a Podium Green. Okrem toho sú tu dve nové povrchové úpravy kolies – čierna Satin Black na 23-palcových diskoch kolies Fortis a bronzová na 23-palcových kovaných diskoch. Spätné zrkadlá sú teraz integrované s krytom, takže sa nastavujú ako celok. Výhodou má byť väčšia plocha zrkadla. V kabíne Aston Martin prepracoval stredovú konzolu a infotainment.

Kabína má prepracované dekorácie, kľučky dverí... Foto: Aston Martin
Aston Martin DBX707 - 2024 Kabína má prepracované dekorácie, kľučky dverí či prieduchy ventilácie. Infotainment využíva vlastný softvér, no čo je podstatné, stále tu nájdete dostatok hardvéru.

Digitálny prístrojový panel má obrazovku s uhlopriečkou 12,3 palca, o 1,5 palca väčšiu ako vo Vantage. Centrálna obrazovka má 10,25 palca a haptickú odozvu. Zvlášť pyšný je Aston Martin na mix digitálnych a hardvérových prvkov. Pre funkcie voľby prevodového stupňa, jazdných režimov a klimatizácie ponechal DBX fyzické tlačidlá. Nechýbajú ani hardvérové ovládače pruženia, ESP, klapiek výfuku, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu a parkovacieho asistenta. Prepracované booli aj prieduchy ventilácie a kľučky v tvare písmena D.

Túto šelmu poháňa osemvalcový agregát 4,0 V8 z... Foto: Aston Martin
Aston Martin DBX707 - 2024 Túto šelmu poháňa osemvalcový agregát 4,0 V8 z dielne AMG. Dáva úžasných 527 kW a krútiaci moment 900 Nm.

Dekorácie dverí majú väčšiu plochu, pričom je na výber viacero alternatív, napríklad čierny dub, zirikotové drevo, klavírna čerň, titánová sieťovina alebo uhlíkové vlákna. K dispozícii sú tri špecifikácie vybavenia, z ktorých každá má charakteristické detaily. Inspire Comfort disponuje matricovým prešívaním; Inspire Sport má vektorovú výšivku a Accelerate používa Alcantaru pre ešte väčšie zvýraznenie športovej DNA. Vrcholom aparatúry je systém Bowers & Wilkins s 23 reproduktormi a výkonom 1 600 W.

Ferrari Purosangue - 2023 Čítajte viac Ferrari Purosangue: Prvé SUV z Maranella je krásne aj od blata

Pod kapotou tróni dvakrát preplňovaný 8-valec s objemom 4,0 litra, výkonom 527 kW a krútiacim momentom 900 Nm. Nie je tajomstvom, že pochádzaod AMG. K zmenám nedošlo, veď v kombinácii s 9-stupňovou automatickou prevodovkou šprintuje táto šelma na stovku za 3,1 sekundy a dosiahne maximálku 293 km/h, čo robí z DBX707 stále jedno z najrýchlejších SUV planéty. Krotí ho rovnako masívna karbón-keramická brzdová sústava kotúčmi s priemerom 420, respektíve 390 mm. Ešte väčšie sebavedomie na asfalte majú DBX707 priniesť prekalibrované tlmiče a vzduchové odpruženie.

Aston Martin DBX707 - 2024
Aston Martin DBX707 - 2024
+14Aston Martin DBX707 - 2024

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Aston Martin #Aston Martin DBX #Aston Martin DBX707
Články podľa značiek