Mercedes-Benz práve predstavil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony s novým modelom Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ. Nová elektrická Trieda G zostáva verná svojmu pôvodu a zachováva si charakteristický dizajn – prekvapivo si zachováva aj modelové označenie G, aj keď sa podľa viacerých únikov očakávalo premenovanie na EQG.

Gigantická batéria a otáčanie na mieste ako tank

V srdci vozidla je vysokovoltový lítium-iónový akumulátor s kapacitou 116 kWh, integrovaný do rebrinového rámu. Tento akumulátor nie len zabezpečuje nízke ťažisko, ale aj dostatočnú energiu na dojazd až 473 km podľa štandardu WLTP. Jeho umiestnenie v skrini s vysokou torznou tuhosťou zaručuje ochranu pred vniknutím vody a nečistôt.

Mercedes-Benz

Maximálny nabíjací výkon pri AC nabíjačke je 11 kW. Na rýchlonabíjačke s jednosmerným prúdom vieš energiu dopĺňať s nabíjacím výkonom až 200 kW. V tomto prípade čas nabíjania z 10 na 80 % predstavuje cca 32 minút.

Nová elektrická Trieda G je poháňaná štyrmi samostatne ovládateľnými elektromotormi, ktoré sa nachádzajú blízko kolies. Spolu môžu dosiahnuť maximálny výkon 432 kW (587 koní) a krútiaci moment až 1 164 Nm. Vektorovanie krútiaceho momentu ďalej umožňuje vytváranie virtuálnych uzávierok diferenciálov.

Okrem technických inovácií nová Trieda G prináša aj nové funkcie pre jazdu v teréne, ako je G-TURN, G-STEERING a plazivá jazda. Zvukový zážitok nechýba aj napriek absencii spaľovacieho motora, elektrícké „Géčko“ ponúkne funkciu G-ROAR s rôznymi zvukmi pre rôzne situácie.

Trieda G vo svojej viac ako 45-ročnej histórii využívala vždy tú najmodernejšiu a najvhodnejšiu technológiu pohonu. Je preto úplne logické, že inovatívna koncepcia pohonu so štyrmi samostatne ovládanými elektromotormi opäť zvyšuje legendárny výkon našej terénnej ikony na novú úroveň. Nový model G 580 with EQ Technology si zachováva známu hranatú siluetu a zostáva verný charakteru nášho obľúbeného Geländewagenu,“ hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a technický riaditeľ.

Vďaka novej funkcii G-TURN dokáže vozidlo na nespevnenom podklade urobiť až dve úplné otočenia želaným smerom. Nielenže to vyzerá ako otáčanie tanku, ale môže to byť užitočné aj pri jazde v teréne – napríklad ak prekážka v smere jazdy znemožní pokračovať v jazde.

Štyri vzájomne nezávisle poháňané kolesá môžu podľa potreby otočiť vozidlo smerom doľava alebo doprava. Na tento účel sa kolesá na pravej a na ľavej strane vozidla otáčajú opačným smerom. Celý manéver si môžeš prezrieť vo videu nižšie:

Exteriér vozidla je zladený s tradíciou, avšak dostáva aj niekoľko elektrických štýlových prvkov, ako sú vzduchové clony a špecifický dizajn zadnej časti vozidla. Interiér je vybavený najnovším infotainmentom MBUX a digitálnym TERÉNNYM KOKPITOM.

Ide o terénne monštrum

Nasledujúce terénne hodnoty hovoria sami za seba:

  • stúpavosť na vhodnom podklade až 100 %
  • svetlá výška medzi nápravami minimálne 250 mm
  • maximálna brodivosť s hĺbkou 850 mm pri prechodoch vodou alebo blatom
  • stabilná jazda pri náklone až do 35°
  • nájazdový uhol vpredu 32° a vzadu 30,7°
  • prechodový uhol 20,3°

V novej elektrickej Triede G sa používa ochrana spodku vozidla z inteligentnej zmesi materiálov s obsahom uhlíkových vlákien. V porovnaní s alternatívami z ocele alebo hliníka zvyšuje tuhosť. Zároveň znižuje hmotnosť. Platňa na spodku karosérie má hrúbku 26 milimetrov, váži 57,6 kilogramu a k rebrinovému rámu je pripevnená pomocou viac ako 50 oceľových skrutiek. Porovnateľný konštrukčný diel vyrobený z ocele by bol viac ako trikrát ťažší. Zospodu je nanesená vrstva na ochranu proti úderom kameňov.

Cena elektrického „Géčka“ začína od 148 866 eur s DPH, pričom ceny modelu EDITION ONE začínajú od 199 188 eur s DPH.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú