Spaľováky, traste sa. Dorazilo elektrické „Géčko” s gigantickou batériou, ktoré sa točí ako tank
Mercedes-Benz práve predstavil prvý plne elektrický model svojej terénnej ikony s novým modelom Mercedes-Benz G 580 s technológiou EQ. Nová elektrická Trieda G zostáva verná svojmu pôvodu a zachováva si charakteristický dizajn – prekvapivo si zachováva aj modelové označenie G, aj keď sa podľa viacerých únikov očakávalo premenovanie na EQG.
Gigantická batéria a otáčanie na mieste ako tank
V srdci vozidla je vysokovoltový lítium-iónový akumulátor s kapacitou 116 kWh, integrovaný do rebrinového rámu. Tento akumulátor nie len zabezpečuje nízke ťažisko, ale aj dostatočnú energiu na dojazd až 473 km podľa štandardu WLTP. Jeho umiestnenie v skrini s vysokou torznou tuhosťou zaručuje ochranu pred vniknutím vody a nečistôt.
Maximálny nabíjací výkon pri AC nabíjačke je 11 kW. Na rýchlonabíjačke s jednosmerným prúdom vieš energiu dopĺňať s nabíjacím výkonom až 200 kW. V tomto prípade čas nabíjania z 10 na 80 % predstavuje cca 32 minút.
Nová elektrická Trieda G je poháňaná štyrmi samostatne ovládateľnými elektromotormi, ktoré sa nachádzajú blízko kolies. Spolu môžu dosiahnuť maximálny výkon 432 kW (587 koní) a krútiaci moment až 1 164 Nm. Vektorovanie krútiaceho momentu ďalej umožňuje vytváranie virtuálnych uzávierok diferenciálov.
Okrem technických inovácií nová Trieda G prináša aj nové funkcie pre jazdu v teréne, ako je G-TURN, G-STEERING a plazivá jazda. Zvukový zážitok nechýba aj napriek absencii spaľovacieho motora, elektrícké „Géčko“ ponúkne funkciu G-ROAR s rôznymi zvukmi pre rôzne situácie.
„Trieda G vo svojej viac ako 45-ročnej histórii využívala vždy tú najmodernejšiu a najvhodnejšiu technológiu pohonu. Je preto úplne logické, že inovatívna koncepcia pohonu so štyrmi samostatne ovládanými elektromotormi opäť zvyšuje legendárny výkon našej terénnej ikony na novú úroveň. Nový model G 580 with EQ Technology si zachováva známu hranatú siluetu a zostáva verný charakteru nášho obľúbeného Geländewagenu,“ hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG a technický riaditeľ.
Vďaka novej funkcii G-TURN dokáže vozidlo na nespevnenom podklade urobiť až dve úplné otočenia želaným smerom. Nielenže to vyzerá ako otáčanie tanku, ale môže to byť užitočné aj pri jazde v teréne – napríklad ak prekážka v smere jazdy znemožní pokračovať v jazde.
Štyri vzájomne nezávisle poháňané kolesá môžu podľa potreby otočiť vozidlo smerom doľava alebo doprava. Na tento účel sa kolesá na pravej a na ľavej strane vozidla otáčajú opačným smerom. Celý manéver si môžeš prezrieť vo videu nižšie:
Exteriér vozidla je zladený s tradíciou, avšak dostáva aj niekoľko elektrických štýlových prvkov, ako sú vzduchové clony a špecifický dizajn zadnej časti vozidla. Interiér je vybavený najnovším infotainmentom MBUX a digitálnym TERÉNNYM KOKPITOM.
Ide o terénne monštrum
Nasledujúce terénne hodnoty hovoria sami za seba:
- stúpavosť na vhodnom podklade až 100 %
- svetlá výška medzi nápravami minimálne 250 mm
- maximálna brodivosť s hĺbkou 850 mm pri prechodoch vodou alebo blatom
- stabilná jazda pri náklone až do 35°
- nájazdový uhol vpredu 32° a vzadu 30,7°
- prechodový uhol 20,3°
V novej elektrickej Triede G sa používa ochrana spodku vozidla z inteligentnej zmesi materiálov s obsahom uhlíkových vlákien. V porovnaní s alternatívami z ocele alebo hliníka zvyšuje tuhosť. Zároveň znižuje hmotnosť. Platňa na spodku karosérie má hrúbku 26 milimetrov, váži 57,6 kilogramu a k rebrinovému rámu je pripevnená pomocou viac ako 50 oceľových skrutiek. Porovnateľný konštrukčný diel vyrobený z ocele by bol viac ako trikrát ťažší. Zospodu je nanesená vrstva na ochranu proti úderom kameňov.
Cena elektrického „Géčka“ začína od 148 866 eur s DPH, pričom ceny modelu EDITION ONE začínajú od 199 188 eur s DPH.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
-
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Posledná záchrana pred bankrotom. Slávneho výrobcu elektromobilov má odkúpiť veľká automobilka
Na budove fakulty záhradníctva SPU vznikla zelená strecha
Pád vetroňa v Martine podľa záchranárov neprežil zhruba 60-ročný muž
Leteckú nehodu v Martine vyšetruje polícia, začala trestné stíhanie
O2 pokrýva 5G sieťou už vyše 1200 lokalít na Slovensku
Masívny prepad giganta. Jeho čipy už takmer nikto nechce
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené