Prehľad základných parametrov: | Suzuki Swift | Toyota Yaris |
Cena od / verzia od (eur) | 12 000 / 16 635 / 17 035 | 12 490 / 17 990 / 18 440 |
Spotreba výrobca / test (l) | 5,5 / 5,6 | 5,5 / 6 |
Objem batožinového priestoru (l) | 265 | 286 |
Rozmery - rázvor, dĺžka, šírka, výška (mm) | 2450; 3845; 1735; 1520 | 2560; 3940; 1745; 1500 |
Sú ideálnymi spoločníkmi do mesta, je s nimi radosť jazdiť a navyše idú s dobou. V redakčnom teste sme tentokrát vyskúšali dve novinky japonských značiek, ktoré vedia ako sa zapáčiť.
Nestretávame sa s nimi prvýkrát. Toyotu Yaris novej generácie sme si najprv vyskúšali ako hybrid a teraz prišiel rad na cenovo dostupnejšiu benzínovú verziu bez pomoci elektriny.
Suzuki Swift síce už dávno nie je nováčik, ale minulý rok prešiel faceliftom a zmeny sa dotkli motoru aj výbavy. A práve výbava je to, čím nás títo dvaja Japonci najviac zaujali.
Malé autá prešli v posledných rokoch veľkými zmenami. Ponúkajú už prvky bezpečnosti a komfortu o akých sa nám donedávna ani nesnívalo. Výhody sú pritom obojstranné.
Kupujúci si za bohatú výbavu síce priplatí, ale nemusí sa kvôli nej už obzerať po väčšom a ešte drahšom aute. No a pre predajcu dobre vybavené auto znamená, že ho môže predať s vyššou maržou.
Starší majú prednosť, a tak začnime so Swiftom. Na test dorazil v najvyššej výbave GLX. V ponuke ostal už jediný motor - 1,2-lirový atmosférický štvorvalec DualJet s výkonom 61 kW (83 koní). V našom prípade s manuálnou 5-stupňovou prevodovkou (v ponuke je aj automatická CVT), vylepšeným mild-hybridom a tiež pohonom všetkých kolies.
Keďže Suzuki sa s nejakými príplatkovými balíkmi nekašle, jedinou položkou navyše bola červená metalíza Burning Red Pearl.
Výbava, ktorou auto disponovalo nás trochu zaskočila. Na palube bolo všetko z jazdných asistentov. Už od základu má teraz Swift núdzové brzdenie, adaptívny tempomat, od strednej výbavy aj sledovanie a udržiavanie v jazdnom pruhu, čítanie značiek, asistent mŕtvych uhlov aj bezpečné cúvanie na cestu.