2023-10-17 09:00:00
MG 5 a MG
MG 5 a MG ZS EV
Zdroj: Jozef Murárik

MG5 je prvé elektrické kombi na trhu. Nie je však horúcou novinkou

Slovenské zastúpenie automobilky MG predstavilo novú položku na našom trhu.

A hneď rovno dve. Jednou z nich je model MG5, ktorý je prvým elektrickým kombi a druhým MG ZS tiež na elektrickú energiu. To bolo doteraz dostupné u nás výlučne s pohonom spaľovacím agregátom. Tieto dve autá sa začnú predávať už blízkej budúcnosti a napríklad MG5 je v cenníkoch a u dílerov už teraz v tomto momente. Aké sú tieto vozidlá?

Automobilka tvrdí, že model MG5 bude prvým elektrickým kombi nielen na našom trhu, ale je ním celkovo. V útrobách tohto vozidlá nižšej strednej triedy s dĺžkou 4,6 metra s rázvorom 2 659 mm sú vlastne dva druhy batérie. Líšia sa nielen svojou kapacitou, ale aj samotným zložením. Jedna batéria má menšiu hustotu, druhá na väčšiu hustotu energie. Druhým faktom je, že tá druhá s väčšou hustotou má o niečo menšiu výdrž a zároveň má aj zlomkovo kratšiu životnosť.

Zdroj: Jozef Murárik

Poďme ale na auto samotné. Čínska automobilka s britskými koreňmi identity predvádza inovovanú verziu vozidla, ktorá už na niektorých trhoch figurovala doposiaľ. Prešla výrazným prerodom hlavne z vonkajšieho pohľadu a aj vnútro je kompletne nové. Na tvary si spravte názor sami. Sú také neškodné. Nie sú ani strhujúce, ani odpudivé. Sú konzervatívne a majú teda šancu osloviť celkom široké publikum. Toto široké publikum však môže osloviť aj cena, ale k tomu sa ešte dostanem.

Nové MG5, teda výrazne inované MG5 ponúkne v interiéri dva displeje. Ten pred vodičom bude mať uhlopriečku 12,3 palca a pred stredovým panelom 10,25 palca.

Interiér je teda už od základu slušne vybavený, ale úplný základ Comfort u nás dostupný na začiatok nebude. Budú dostupné výbavy Excite a Emotion. Luxury príde na pole cenníkov neskôr tento rok.

Pre obe verzie však bude základom objem batožinového priestoru 429 litrov. Ten sa dá ďalej meniť sklápaním operadiel a maximum je 1 367 litrov, ak z auta spravíte dvojmiestne. Zaujímavá je aj informácia o tom, že MG5 môže ťahať príves s hmotnosťou až 500 kg. Pri niektorých elektromobiloch to jednoducho možné nie je. Taktiež je dôležitá informácia, že na ťažné zariadenie viete zavesiť až 55 kg, takže nosič na bicykle tiež nie je stratený. Ak sa vám bicykle nezmestia na tento držiak, tak ich môžete dať na strechu a tu máte limit s hodnotou 75 kg.

Zdroj: Jozef Murárik

Automobilka MG si pripravila dve verzie pohonu tohto zaujímavého kombi. Jedna bude mať kapacitu batérie 50,3 kW a technológiu LFT. Táto technológia zaručí veľkú výdrž a tiež je dostupnejšia. Vozidlo s menšou batériou bude mať, paradoxne, vyšší výkon 130 kW (177 k). Krútiaci moment bude 280 Nm a MG udáva pre tento model kombinovanú spotrebu 17,9 kWh na 100 km. Dojazd v kombinovanom cykle má byť 320 km. Nabíjanie prebieha pri jednosmernom prúde výkonom až 87 kW.

Druhá verzia s väčším dojazdom až 538 km Long range v meste má batériu NMC, ktorá síce je drahšia, ale lepšie uchováva energiu s väčšou hustotou. Z prezentácie je jasné, že má menšiu životnosť, ale len o štipku a je o štipku menej bezpečná. Má ale omnoho väčšiu hustotu tak v rovnakom balíku batérií predvádza väčšiu kapacitu až 61,1 kWh. Long range verzia ale znamená dojazd 538 kilometrov výlučne v mestskom cykle. V kombinovanom cykle prejde táto alternatíva 400 km na nabitie. Má motor s výkonom 115 kW (156 k) a stále pohon iba prednej nápravy.

Automobilka stanovila cenu verzie Emotion na 35 500 € a to je práve verzia s menšou batériou. Alternatíva s väčšou batériou bude stáť o niečo viac. Jej základná cena v prevedení Excite bude 39 300 €.

Bez ohľadu na batériu budú mať obe verzie auta štandardne vybavenú kabínu a ponúknu napríklad MG Pilot, ktorý združuje všetky funkcie na ktoré sme zvyknutí pod skratkou ADAS. Tiež ma 16-palcové kolesá z ľahkej zliatiny a parkovaciu kameru, ale aj LED svetlá a možnosť poháňať externé predmety v režime V2L s výkonom až 2 200 W. V takomto prípade si viete nastaviť minimálnu požadovanú zbytkovú energiu, ktorá má v batérii ostať, aby ste sa dostali minimálne po najbližšiu nabíjačku.

Zdroj: Jozef Murárik

Druhou odprezentovanou novinkou je MG ZS EV na elektrickú energiu. S klasickými MG ZS sa už na cestách stretávame. Ale ZS EV znova ponúkne obdobnú výbavu ako MG5, ale aj kompaktnú veľkosť s dĺžkou 4 323 mm, z čoho rázvor je 2 581 mm. ZS v elektrickej verzii predvedie kufor s objemom 488 litrov a po sklopení zadných operadiel až 1 166 litrov. Hodnoty hmotnosti ťahaného prívesu a zaťaženia strechy sú znova rovnaké ako v prípade MG5. Aj tu bude výbava obsahovať dva displeje, ale poďme sa pozrieť na pohonnú sústavu.

Základná verzia elektrického MG ZS bude mať kapacitu batérie 51,1 kWh a výkon motora 130 kW (177 k). To zabezpečí dojazd až 320 km. Druhá alternatíva bude s väčšou batériou. Tá bude mať kapacitu až 72,6 kWh a dojazd až 440 km. Tu stále platí fakt, že výkon bude len 115 kW (156 k). V prípade MG ZS na elektrickú energiu budeme pozerať na maximálny nabíjací výkon 96 kW DC. To znamená, že väčšia baterka sa musí do 40 minút nabiť na 80 %. MG ZS EV bude na našom trhu už onedlho. Na stanovenie ceny si teda musíme ešte pár časových jednotiek počkať.


AUTOR: © Zoznam/jm

Komentáre k článku


Stream naživo