O Montecarlo Automobile Rascasse zrejme počuli len skutočne zanietení fanúšikovia superšportov. Niet sa čomu čudovať, automobil pochádza z roku 2013 a na svedomí ho má malá spoločnosť z Monaka. No napriek tomu ukýva zaujímavú techniku a jeho tvorcovia ho označovali za "prvý ekologický superšport na svete". Čo teda poháňa model Rascasse?

Korene samotnej automobilky siahajú až do roku 1983: zaslúžila si prevenstvo v Monaku za výrobu automobilov, hoci v poslednej dobe je skôr v tieni tiež stále pomerne neznámej automobilky Venturi. Spoločnosť založil konštruktér Fulvio Maria Ballabio, ktorý v čase svojej najväčšej slávy pretekal v šampionáte F2, ale aj v IndyCar či v závodoch športových člnov.

Aristokratická V12

Presuňme sa ale o 30 rokov vpred do roku 2013, kedy bol predstavený model Rascasse mimochodom pomenovaný po zákrute monackého okruhu šampionátu F1. Už na prvý pohľad si pozorné oko všimne podobnosť s talianskymi superšportmi: na karosérii možno nájsť prvky od modelov Enzo cez F50 až po F430. Automobilka ale tvrdí, že dizajn bol inšpirovaný luxusnými jachtami, a tak sa napríklad v interiéri nenachádzajú uhlíkové vlákna, ale luxusné drevo. Na superšport pomerne nezvyčajné.

No to zaujímavé sa nachádza v strede auta: vidlicový dvanásťvalec s objemom 5,5 litra, ktorý pôvodne pochádza z modelu Rolls-Royce Silver Seraph. Aj v tomto ide o pomerne netradičného darcu, keďže model Silver Seraph bola luxusnejšia dvojička modelu Bentley Arnage: v oboch prípadoch bol motor naladený na nekonečný luxus a komfort jazdy namiesto dychebrúcich šprintov. Automobilka však tvrdila, že bol naladený na rovných 500 koní.

Ako je to s tou ekológiou?

Nuž ten hlavný ekologický faktor spočíva v tom, že upravený aristokratický dvanásťvalec dokáže okrem klasického benzínu spaľovať aj špeciálne LPG, ktoré je obohatené o vodík. Ide o pomerne zaujímavú technológiu, no infraštruktúra chýba dodnes, a tak nie je prekvapením, že superšport sa veľkej popularite netešil.

Montecarlo Automobile Rascasse
Zdroj: Montecarlo Automobile

Nenechajte si ujsť galériu k článku

V roku 2013 mal cenovku na úrovni 500-tisíc eur, čo bolo viac, ako vtedy predstavené Lamborghini Aventador. Automobilka plánovala vyrobiť len 15 kusov, pričom neskôr mala nasledovať druhá verzia, ktorá mala kombinovať hybridný pohon, pohon štyroch kolies a kompresorom prepĺňaný vidlicový osemvalec. No ako dnes vieme, nestalo sa tak...

Mohlo by vás zaujímať