2023-10-13 14:38:00
BMW i7 M760e xDrive
BMW i7 M760e xDrive M2
Zdroj: jh

JAZDA: Supersedany od BMW: elektrická i7 M70 alebo plug-in hybridná 760e?

Mať tak takúto dilemu, poviete si. Ale môžete ju mať tiež. Nie, nesľubujem vám výhru v lotérii. My fanúšikovia motorizmu však vieme riešiť aj to, čo nám netreba.

A to je krása automobilizmu ako takého, no v podstate všetkých odvetví, ktoré na zisk odborných vedomostí a možnosť o fundovane o téme diskutovať potrebujú iba jeden prepínač a desaťminútový kurz geniality po internetoch. A tak to je aj s vyššie uvedenými Bavormi. Keby ste si mohli vybrať jedného z nich, ktorý by to bol? A nie, tretí variant v podobe naftovej verzie na výber nie je. Jediný naftový variant, ktorý si namiesto týchto dvoch nevšedných obrov môžete vybrať je lístok na naftovú MHD. Tu je video, pozrite si autá zblízka. Text pokračuje nižšie.

Ak ste si to už premysleli a nepotrebujete žiaden ďalší detail, gratulujem, ste na slovovzatí odborníci ako vlastne my všetci, čo všetkému rozumieme lepšie než ostatní... Ale teraz vážne. Trochu. Keď už ste si zvolili, môžem vám ozrejmiť moju voľbu. Je celkom jednoznačná. Z dvojice bavorských princov na poličke si vyberám i7 M70. Netvrdím, že nepovažujem za lepšiu voľbu minulú generáciu 760i, ale zároveň ani netvrdím, že ju za lepšiu voľbu považujem (po vzore politikov rozprávam dlho a fundovane, ale o ničom).

Prečo i7 M70? Jedným z dôvodov je už moje skoršie tvrdenie. A síce: rad 7 je najlepší ako elektromobil a pokiaľ nenajazdíte desatisíce kilometrov mesačne, je nespochybniteľne lepšou voľbou ako naftový variant a je tiež lepší aj ako plug-in hybrid. i7 M70 je vrcholná špecifikácia modelu, je to auto, ktoré každého koho odvezie dokáže absolútne šokovať, vydesiť, požuť a vypľuť a to v priebehu jednej rovinky a jednej nasledujúcej zákruty. Schopnosti tohto vozidla o tisíce svetelných rokov prevyšujú možnosti štandardných ciest. Toto je medzihviezdna doprava. S absolútnym tichom, s absolútnym komfortom sa vám pokúsi roztrhať vnútornosti a zastaviť tok myšlienok. Už i7 M60 je stroj hromadného šokovania, no toto je tak ďaleko nad potrebami a schopnosťami ľudského mozgu, že skutočne využitý potenciál tohto auta je buď na okruhu (aj to nie hocakom), alebo rozpadnutý na atómy po strete s iným autom, stromom, poľom, oblohou, poľom, oblohou, poľom, oblohou... Toto auto nežiada od vodiča sústredenie, zodpovednosť. Nie toto auto žiada od vodiča psie známky a roky štúdia za bojového pilota stíhacieho letectva.

Poviete si, že veď takéto parametre má aj Pesla a iné, no moja skúsenosť je, že čo u Tesly znamená 500 koní, to v BMW voľajú 300... Podobne u iných konkurentov, keď povedia, že to má 500, v preklade do bavorštiny to znamená necelých 400... Skrátka, podobné zážitky vám dá asi len Plaid a jemu podobné špecifikácie. Tam to ale asi čakáte viac ako od troch ton totálneho luxusu na kolesách, ktorý vyzerá akoby ho nakreslilo dieťa po prvom náhodnom strete s alkoholom a aj to začalo najprv kresliť tehlu, až potom prišli sklá a kolesá.

V rámci dizajnu si BMW naozaj užíva pozíciu kontroverznej značky a rad 7 je presne taký. Keď s tým autom ale máte odvrátiť pozornosť číňanov od Honqchi, musíte vytasiť najmocnejšie zbrane a konzervatívna estetika medzi nimi nie je.

Navyše, akokoľvek sa 760e snaží napodobňovať reproduktormi zvuk motora, ktorý benzínový radový šesťvalec pred kompletným zazátkovaním produkoval, aj tak to nie je ono. Nie je to uveriteľné, nie je to patričné. A čo je smutnejšie, tu BMW dokazuje, že kombinácia spaľovacieho motora s elektromotorom nikdy nebude dokonalou súhrou akokoľvek sa prevodovka od ZF môže snažiť. Plug-in je fajn, ale keď tu máte takto dobré elektromobily, ktoré navyše vedia pri pokojnom jazdení (čo sa dá a keď sa po prvých kilometroch vybláznite, je to celkom ľahké) odjazdiť aj 500 km na nabitie, uvedomíte si, že už sú prekonané a keď nemôžete mať dvanásťvalec, či aspoň osemvalec, elektromobil je lepší.

A posledným dôvodom prečo i7 M70 je, že keď si človek kúpi toto auto na bežné jazdenie, môže si na víkendy pribaliť model M2. Tam znie a pracuje šesťvalec presne tak ako by mal a ťažko mu hľadať konkurenciu. Malá hravá príšerka je presne to, čo má stáť v zadnej časti garáže, kým i7 M70 na to blokuje výhľad. To je esencia športu za volantom, to je esencia zábavy za volantom. Nič lepšie dnes v oblasti rýchlych homologizovaných áut jednoducho nekúpite. A verte či nie, je ešte lepšia ako minulá generácia. A tiež vyzerá kontroverzne, takže vlastne všetko v poriadku.

 


AUTOR: © Zoznam/jh

Komentáre k článku