Finančné trhy ani kryptomeny momentálne neprežívajú najlepšie obdobie, k smutným rekordérom patrí aj Netflix, ktorý sa podelil o svoje výsledky za 4. kvartál minulého roka. Reakcia trhu bola nemilosrdná a akcie služby sa na burze prepadli o viac ako 20 %.

Zostal za očakávaniami

Dôvodov dramatického prepadu je viacero, k hlavným patrí nenaplnenie vytýčených cieľov – spoločnosť v plánoch za posledný kvartál počítala s 8,5 miliónmi predplatiteľov, no nakoniec ich získala o 200-tisíc menej a zastavila sa na 8,3 nových zákazníkoch.

Netflix

Číslo síce nie je nijak dramatické, Netflix však v poslednom kvartáli v obsahu vyrukoval azda s najsilnejším obsahom vo svojej histórii – premiéru mali hity ako Zaklínač, Squid Game, posledná séria Money Heist alebo hviezdne obsadené filmy ako Red Notice či Don’t Look Up.

S takto silnými novinkami nenaplnenie cieľov vyvolalo pochybnosti, Netflix navyše výrazne skresal aj prognózy nových predplatiteľov na ďalší kvartál, v ktorom ráta už len s prírastkom 2,5 milióna zákazníkov. Pôvodne sa očakávalo 6,9 milióna nových abonentov.

Netflix tak za uplynulý rok do svojich radov získal približne 18 miliónov predplatiteľov a ich celkové číslo momentálne dosiahlo necelých 222 miliónov.

Európa sa vyrovnáva Amerike

Ako upozorňuje Screen Daily, streamovací gigant už prestáva rásť na severoamerickom trhu – domácich Spojených štátoch a Kanade, kde Netflix zaznamenal 1,19 milióna nových abonentov. V ďalšom kvartáli to s novými zákazníkmi však nijak ružové nebude, pre zmienené regióny totiž Netflix potvrdil zdražovanie.

Netflix

Silným regiónom sa pre spoločnosť tradične ukazuje trh Európy, Blízkeho východu a Afriky, ktorý sa už počtom predplatiteľov takmer vyrovnal americkému trhu. Najsilnejší rast naopak Netflix zaznamenal z krajín Ázie a Pacifiku, predstavoval takmer 28 % medziročný nárast.

Počet predplatiteľov Netflixu podľa regiónov:

Región Predplatitelia 2020 Predplatitelia 2021 Nárast %
USA + Kanada 73,9 miliónov 75,2 miliónov 1,8 %
Európa, Blízky východ a Afrika 66,7 miliónov 74,0 miliónov 10,9 %
Latinská Amerika 37,5 miliónov 40,0 miliónov 6,7 %
Ázia a Pacifik 25,5 miliónov 32,6 miliónov 27,8 %
Netflix celkovo 203,6 miliónov 221,8 miliónov 8,9 %
Disney
Sklamanie aj v tábore Disney

Netflix vo finančnej správe priznal, že za nenaplnením cieľov stojí aj silnejúca konkurencia. Spoločnosť sa o svoje dominantné postavenie musí deliť s HBO Max, Disney+, Apple TV+, Peacock či Amazon Prime Video, ktorý si celosvetovo predpláca už 175 miliónov zákazníkov. Nemalé percento z nich kvôli výhodám pri nakupovaní zo siete Amazon.

Okrem toho sa zdá, že streamovací segment má svoj zlatý rok za sebou – bol ním rok 2020, kedy vypukla svetová pandémia a čísla streamovacích služieb vtedy kvôli globálnemu lockdownu raketovo rástli.

Netflix vtedy ohlásil svoj najsilnejší rok v histórii, kedy pokoril hranicu 200 miliónov predplatiteľov, extrémne úspešný štart zaznamenal aj vtedajší nový hráč na trhu – platforma Disney+, ktorá za prvý rok získala bezmála 75 miliónov abonentov.

Aj v prípade Disney však nasledovali rozpačitejšie výsledky. Počet predplatiteľov streamingovej služby Disney+ vzrástol ku koncu 4. kvartálu minulého roka medziročne o 60 % na 118,1 milióna.

Napriek výraznému rastu však výsledok zaostal za očakávaniami analytikov, ktorí predpokladali, že predplatiteľov bude viac než 125 miliónov. Spoločnosti sa navyše zvýšili aj prevádzkové náklady kvôli významným investíciám do originálneho obsahu služby.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú