Biznis v leteckej doprave je veľkým riskom. Na letecké spoločnosti a ich investorov číha toľko nepredvídateľných faktorov, že podnikanie v letectve sa pohybuje dlhodobo na hranici ekonomickej únosnosti.
Je to zvláštny trh, kde vládne obrovská konkurencia, minimálna lojalita zákazníkov k značke a biznis ovplyvňujú často nepredvídateľné okolnosti ako štrajky na letiskách, globálne politické riziká, teroristické útoky, ceny palív a akákoľvek letecká nehoda. Každý rok sa objaví niečo, čo otrasie akciami a ziskami aerolínií.
Írska letecká spoločnosť Ryanair desaťročia dokazuje, že z každej krízy dokázala vykľučkovať neuveriteľne rýchle. Čo stojí za úspechom írskeho dopravcu, ktorého nedávno ohlásené finančné výsledky príjemne prekvapili a vrátili írsku firmu do zisku?
Sila Ryanairu budovaná desaťročiami
Ryanair má jednu výraznú slabinu. Má úbohú reputáciu, pretože kultúra cestovania sa podobá obyčajnej MHD. Ryanair spája v sebe črty firiem ako Facebook či McDonald’s, ktoré polarizujú ľudí. Buď ich zákazníci milujú, alebo nenávidia, no vo výsledku takmer všetci ich služby nakoniec využívajú.