Kia sľubuje dojazd cez 400 km a vďaka 800V technológii nabitie z 10% na 80% za 18 minút

Zvonka sú zmeny skôr decentné, z prednej časti auta máme jemne prepracovanú prednú kapotu a blatníky. Full LED adaptívne svetlá s dynamickými smerovkami ostávajú rovnaké ako v štandardnom modeli EV 6. Z bočnej strany si človek všimne nové väčšie brzdy, vpredu s kotúčom 380 mm s veľkými 4-piestikovími brzdovými strmeňmi  v zelenej farbe a vzadu kotúče s priemerom 360 mm, taktiež  so zelenými brzdovými strmeňmi. Pre verziu GT boli vytvorené nové 21-palcové disky kolies obuté na pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S s rozmermi 255/40 R21, ktoré sú špeciálne navrhnuté pre značku Kia a sú k dispozícii len vo verzii GT. Tieto pneumatiky sú špecifické nielen zmesou, ale aj vnútornou akustickou penou, ktorá má za úlohu znižovať hluk od pneumatík. V zadnej časti je nový zadný nárazník, na ktorom pribudol difúzor.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

V interiéri dostali miesto nové korýtkové športové sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou a kontrastným prešívaním. Na volant pribudlo nové tlačidlo s názvom „GT“ zapína najvýkonnejší mód v aute, kedy je k dispozícii plných 585 koní. V režime GT umožňuje systém ESC väčšiu mieru preklzu pneumatík a ak si to vodič želá, môže systém ESC dokonca úplne deaktivovať. Ak chcete zájsť ešte ďalej a zámerne vyvolať pretáčavosť, voliteľný režim Drift Mode prenáša väčšiu časť výkonu na zadné kolesá a to až do 100 % pre perfektné ovládanie pri zatáčaní, zatiaľ čo pri výjazde zo zákruty sa môže výkon opäť preniesť na predné kolesá, aby sa zlepšila akcelerácia. Vodiči si môžu ďalej prispôsobiť rôzne systémy regulácie výkonu a odpruženia podľa svojich potrieb pomocou režimu My Drive Mode. Ostatné časti interiéru ostali rovnaké ako pri štandardnom modeli EV6 GT.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

Ako je spomenuté v úvode, Kia EV6 GT využíva na pohon dvojicu synchrónnych elektromotorov. Motor umiestnený na prednej náprave je rovnaký ako pri štandardnom modeli EV6 s pohonom všetkých kolies, dosahuje výkon 160 kW (218 k) od 4 400 do 9 000 otáčok za minútu. Ten je spojený s novým, vzadu umiestneným výkonným motorom, ktorý dosahuje výkon až 270 kW (367 k) od 6 800 do 9 400 otáčok za minútu. Kombinovaný výkon elektromotorov je 430 kW (585 k) a krútiaci moment 740 Nm. Štandardný elektromotor EV6 je zvonka chladený iba vodou, v prípade modelu EV6 GT je chladiaci výkon doplnený o preplachovanie sústavy cievok elektromotora olejom, čím sa zlepšuje chladenie v extrémnom zaťažení. Elektromotor na zadnej náprave zároveň dostal úplnú novinku a to Dual-Stage invertor, ktorý slúži na premenu jednosmerného prúdu na striedavý prúd a dokáže napájať motor napätím až 800V. Tento invertor sa spúšťa až po zapnutí režimu GT, kedy má auto k dispozícii plný výkon. Predný elektromotor je ďalej vybavený spojkou, ktorá slúži na odpájanie motora nielen v prípade zapnutia drift módu, ale aj pri ustálenej rýchlosti na diaľnici a okresných cestách, čím sa šetrí energia v batérii. Maximálna rýchlosť sa dostala na úroveň 260 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

EV6 GT dostala upravený podvozok, na ktorom vpredu sú mäkšie pružiny o 9 % a vzadu sú pevnejšie o 11 % v porovnaní so štandardným modelom EV6. Vďaka novým pružinám sa znížila svetlá výška o 5 mm. Aj nápravy prešli úpravou, vzadu sa nachádza viacprvková náprava, kde zadný stabilizátor verzie GT je o 15 % pevnejší v porovnaní s tým, ktorý sa používa v štandardnom modely. Vpredu bola náprava pre model EV6 GT výrazne upravená a má novú geometriu a kinematiku. Stabilizačné spodné rameno MacPherson nápravy bolo nahradené novým dvojramenným usporiadaním, ktoré zlepšuje kontakt kolesa s vozovkou. Model EV6 GT má svoj vlastný systém riadenia s variabilným prevodovým pomerom, kde od dorazu po doraz potrebujete len 2,3 otáčky v porovnaní s 2,67 otáčkami pri štandardnom modeli. Štandardnou výbavou je aj adaptívny podvozok, ktorý má zabezpečiť vyššiu stabilitu auta pri športovej jazde, ale zároveň komfort pri každodennom jazdení.  Na zadnej náprave ďalej pribudol elektronický samosvorný diferenciál, ktorý dokáže v prípade potreby preniesť na zaťažené koleso väčšiu časť krútiaceho momentu a vďaka tomu vie EV6 GT driftovať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Batéria ostala rovnaká ako v štandardnom modely EV6, to znamená lítium-iónový polymérový akumulátor s kapacitou 77,4 kWh s dlhou výdržou zabezpečuje dojazd až 424 km a je možné ho nabiť z 10 % na 80 % behom 18 minút. Spotreba EV6 GT by sa mala pohybovať podľa WLTP normy na úrovni 20,6 kWh/100 km. Vďaka rýchlemu nabíjaniu by nemali robiť problém ani dlhé trasy. V prípade, že sa rozhodnete jazdiť športovo, musíte brať do úvahy relatívne vysokú pohotovostnú hmotnosť modelu, ktorá činní 2 185 kg.

Kia EV6 GT bola testovaná aj na okruhu Nürburgring Nordschleife, čím by mal byť zabezpečený dokonalý vodičský zážitok za volantom, aj keď majitelia budú primárne toto auto využívať na bežných verejných komunikáciách. Vozidlo bude mať v každej situácii dostatok výkonu a vďaka pohonu oboch náprav bude prenos výkonu optimálny za každých poveternostných podmienok. EV6 je stále rodinným autom s veľkým vnútorným priestorom, ktorý zabezpečuje rázvor náprav 2900 mm. Verzia GT by mala uspokojiť aj tých najnáročnejších zákazníkov, ktorý požadujú nekompromisný výkon, ale využiteľný po celý rok s celou rodinou. Ceny nového modelu oficiálne nie sú známe, ale očakáva sa že budú štartovať niekde na úrovni 70 000 eur. Prvé kusy EV6 GT by mali doraziť na Slovensko v druhom kvartály roka 2023.