Na hlavný obsah

Práce na električkovej trati v Petržalke sa opäť rozbehnú

Bratislava podpísala dodatok k zmluve.

Práce na električkovej trati v Petržalke sa opäť rozbehnú
Na fotografii stavebné práce na výstavbe električkovej trate v bratislavskej Petržalke. Foto: TASR

Práce na výstavbe električkovej trate na koniec Petržalky sa po týždňoch nečinnosti opäť rozbehnú. Bratislava podpísala dodatok k zmluve, ktorý upraví cenu podľa vývoja na trhu so stavebnými materiálmi. Magistrát tvrdí, že sa práce stihnú a o peniaze z eurofondov nepríde, pretože ak nepôjdu do výstavby električky, Dopravný podnik Bratislava ich vie refinancovať a využiť na iné projekty.

Téme sa v Rádiožurnále na Rádiu Slovensko venovala redaktorka RTVS Nina Alžbetkinová.

Niekoľko týždňov bolo okolie stavby v Petržalke tiché a takmer prázdne. Pre extrémny nárast cien stavebných materiálov dodávateľ stavby prerušil práce. Tie by sa však mali opäť rozbehnúť.

„Zhotoviteľ deklaroval, že bude postupovať v zmysle zmluvy a harmonogramu. Tým, že predložil detailný harmonogram na tri mesiace, aby dotiahol určité časové straty, tak verím, že tomu tak aj bude,“ uviedol hlavný inžinier stavby Peter Pavlák.

Dodatok založený na odbornom posudku

Nový dodatok k zmluve je založený na odbornom posudku. Súdny znalec ústavu stavebnej ekonomiky analyzoval reálne zmeny v cenách. Mesto má vďaka tomu metodiku, na základe ktorej sa bude prepočítavať cena.

„V nasledujúcich týždňoch a mesiacoch sa budú realizovať najmä práce na mostných objektoch, základy trakčného vedenia, zemné práce a prekládky sietí,“ viceprimátorka Tatiana Kratochvílová teda uviedla, že v lokalite by mal opäť zavládnuť stavebný ruch.

Dodáva, že cenu budú prepočítavať každý štvrťrok. Magistrát zároveň ubezpečuje, že termín výstavby, teda finalizovanie projektu do konca roka 2023, stihne. Deklaruje, že nepríde ani o eurofondy. Dopravný podnik Bratislava má prichystané ďalšie projekty, na ktoré bude potrebovať veľký balík peňazí.

„A do konca roka 2023, v prípade rýchlej administrácie našich žiadostí, by sme vedeli vyčerpať ešte ďalších až 150 miliónov eur na dopravné projekty v rámci územia hlavného mesta,“ dodal riaditeľ Martin Rybanský.

Trať na koniec Petržalky – úsek Bosákova – Janíkov dvor – mala pôvodne stáť takmer 75 miliónov eur.

Moje odložené články

    Viac

    Najčítanejšie

    Nové v rubrike Rádiožurnál